Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Tips til prøvespilling for inntak på musikklinje.


Crybaby

Anbefalte innlegg

Har nå sletet meg gjennom to jævlige år på en linje som jeg slettes ikke vil gå på.

Så da har jeg nå bestemt meg for ende galskapen og starte på linjen jeg VIRKELIG ville gå på, musiklinjen.

Skal inn til prøvespilling for å få de ekstra poengene og er ganske så tom på hva jeg skal spille.

Spiller selv elektrisk gitar og kan med godt ord kalle meg en viderekommen.

Så da sikter jeg til litt tips om forskjellige sanger, riff, licks eller soloer jeg kan spille på prøvespilling, får 10 minutter på å spille.

Spiller blues, rock, metal og nesten alle sub-genre.

Generelle tips til prøvespilling er også verdsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke litt teit å melde seg opp for prøvespilling om du ikke har noe å spille?

Det beste og eneste tipset jeg kan gi deg, er rett og slett å spille noe du føler deg komfortabel med å spille og noe som virkelig sitter i fingrene dine.

Spill noe melodisk, eller med litt komplekse akkorder, slik at du viser bredde og allsidighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg ikke slukke lyset helt - men Cliffs of dover er vel ambisiøst om du ikke har så mye erfaring med å spille foran et panel med "mentorer". Enkelte blir veldig nervøse - noe som skinner godt igjennom, og da gjør man fort feil eller knoter det til. Men om du er 100% confident (selvsikker), så kjører du på med cliffs!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.