Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Reparert Gibson LP Gothic - Hva er den verdt?


Stormshadow2k

Anbefalte innlegg

Hoit!

Vurderer å legge ut en gitar for salg.

Det er en matt svart 2001 Gibson Les Paus Gothic. (Utgått modell, IKKE Epiphone)

Bill Lawrence x500xl i bridge, og orginal hva-det-nå-er i neck. Har tatt vare på orginal neck pickup. (Tror det er 496R og 500T)

http://cdn1.gbase.co...maquipje_so.jpg

Gitaren er i 100 % spillbar stand, med minimalt av riper og hakk, MEN:

Den er reparert hos Strømmen Musikksenter i 2008 for brudd i halsen oppe ved nøtta. Dette påvirker ikke gitaren på noe som helst vis i dag, annet enn det kosmetiske ved at man ser antydning til bruddet der den er reparert. Jeg må være åpen på at bruddet har skjedd, man ser det med en gang hvis man har noen som helst peil på gitarer.

Jeg kjøpte gitaren brukt i 2005, hva kan jeg ta for den i dag? Hvor mye slår man av (hvis noe) på prisen når gitaren har vært skadet på et tidspunkt?

Endret av Stormshadow2k
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å si helt konkret, men jeg har inntrykk av at halsbrudd resulterer i at "asking price" typisk er rundt 20% lavere. De nyere Gothic II og III modellene har vel vært på rundt 10 - 12k nye, og kanskje 8k brukt. Jeg ville derfor forsøkt å få 6.5 / 7k.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gothic er vel tilsvarende studio. knekt hals i tillegg. legg den ut for 4.5k, og vær villig til å gå ned. evt legg den ut til 10k, og kanskje den går fort anyway. markedete er tregt, men tilfeldig.

lykke til med salget

gütrcmn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originale Gothic-serien ligger godt over Studio.

hva betyr "godt over studio" i rene cash?

andre sier i tråden de ser dem for rundt 6,5k. noe jeg også ser studio ofte blir priset til. med knekt hals er nok ikke mitt overslag urimelig.

i høst/ vinter 2000 katalogen til luthman var katalogprisen på en studio 15.495,- og les paul gothic 15.995,-

På hvilken måte mener du gothic serien ligger over?

gtrzn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært annonsert et par her på forumet for et par år siden. De ble annonsert for 6000,- Hva de faktisk gikk for, vet jeg dog ikke. Med reparert halsbrudd må man nok regne med å gå en god del ned i pris. Er bruddet ordentlig og proft reparert, har det som regel ingenting å si for spillbarhet, men det er dessverre slik at det forringer verdien en god del likevel, så en antydning rundt 4500 - 5000 kr. er kanskje ikke helt på jordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.