Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Nye Pickups hjelp


Guitar Master

Anbefalte innlegg

Kommer jo helt ann på hva du skal bruke det til, Bare knuckle er ikke så tight som folk skal ha det til.

Bare knuckle er knallgode hard rock pickups, men til metal så mangler de det lille ekstra.

Til en Les Paul så er Duncan Distortion helt fantastisk, har selv det i min. Syns lyden på den rævkjører kompisen min sin Les Paul med Jb i (er såklart også til metal da).

Kan jo forsåvidt vise til sammenligning av noen pickups.

Aftermathen går for å være den tighteste pickupen Bare Knuckle har, men den er neppe rightere enn black outen du hadde i.

I den grad det var mulig å høre noe særlig forskjell, syntes jeg faktisk at både PRS-mikken og Aftermathen låt tightere enn SH-4. Blir litt fjernt å bruke youtube som mål for noe sånt, synes jeg. Har et forslag til trådstarter: Kjøp en Aftermath, test den i gitaren din. Er du ikke fornøyd, er det bare å selge og prøve noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Støtter død her.

BKP har som oftest god bruktverdi så lenge du ikke klipper ledningene og behandler pickupen pent.

Jeg tror ikke du blir skuffet av Aftermath'en - og om du blir skuffet, kan jeg nesten si med sikkerhet at du har for store forventninger til hva en pickup skal gjøre for deg.

Det å spille tight ligger først og fremst i fingrene og hendene dine, og ampen/kabinettet.

Jeg har opplevd at bare det å skifte kabinett gjør underverker! Jeg bruker et Bogner Oversized 2x12" kabinett til vanlig - og det er veldig "boomy". Mye klang og resonans fra kabinettets side, altså. Jeg testet et Mesa kabinett, og jeg spilte plutselig blodtight!

Endret av condemned
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I den grad det var mulig å høre noe særlig forskjell, syntes jeg faktisk at både PRS-mikken og Aftermathen låt tightere enn SH-4. Blir litt fjernt å bruke youtube som mål for noe sånt, synes jeg. Har et forslag til trådstarter: Kjøp en Aftermath, test den i gitaren din. Er du ikke fornøyd, er det bare å selge og prøve noe annet.

Joda, sant nok. Men syns fremdeles det er en god pekepinn hvis du har begrenset med penger.

en til video med EMG 81 vs. Aftermath

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blant high-output passive pickups går min stemme til Suhr Aldrich. Har montert et sett slike i en 20 år gammel LPC-BB. Bra dynamikk, både clean og distorted. Fungerer i tillegg utmerket både med coilsplit og stacked-coils.

Demo (viser ikke split-coil egenskapene):

Endret av PerH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, sant nok. Men syns fremdeles det er en god pekepinn hvis du har begrenset med penger.

en til video med EMG 81 vs. Aftermath

[media*]

Kall me dum, men jeg syns faktisk EMG'ne låt mer crispy, mer åpen og mer klar i lyden enn aftermath i den videoen der..

Hvis det er en ting jeg ikke liker med pickups, så er det det med masse bass.. Det er også grunnen til at jeg bruker EMG 81, er fordi de låter klart og ikke er så bassete i lyden. Stor fordel når man spiller i band.

Angående sammenligninger av pickups, så er nedturen der at mange justerer ampen etter den første pickupen og sammenligner uten å justere den etter den andre pickupen også.

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kall me dum, men jeg syns faktisk EMG'ne låt mer crispy, mer åpen og mer klar i lyden enn aftermath i den videoen der..

Hvis det er en ting jeg ikke liker med pickups, så er det det med masse bass.. Det er også grunnen til at jeg bruker EMG 81, er fordi de låter klart og ikke er så bassete i lyden. Stor fordel når man spiller i band.

Angående sammenligninger av pickups, så er nedturen der at mange justerer ampen etter den første pickupen og sammenligner uten å justere den etter den andre pickupen også.

Jeg likte også EMG'ne langt bedre, og det som er litt morro er at han justerte ampen for aftermathen, og brukte samme instillingene med EMG'ne.

Bruker EMG 81 selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tingen her er at han brukte aftermathen i en situasjon der emg er det som vil få deg nermæst målet. Dette er ikke hvordan aftermathen skal låte eller brukes

her er en video av duncan distortion vs emg, her syns jeg duncansene låter mye bedre enn emgsene

Endret av Guitar Master
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har EMG'er i ene gitaren og Distortion i andre, og jeg syns begge låter fett.

Er vell egentlig om du foretrekker aktiv eller passive pickups som er spørsmålet. Vil tror at Distortionen fungerer bra til ditt bruk, den fungerer hvertfall jævli greit i B standard/ drop A for meg. Nå har jeg ikke prøvd mange BKP i person, men syns at de virker noe overhypa i forhold til det jeg har hørt i sammenligninger.

Lykke til med kjøpet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir frustrert...

Kan du ikke bare kjøpe en pickup og selge den om du ikke er fornøyd da?

Problemet ditt er at du stiller for høye krav til pickupen. Det virker som at du tror du kommer til å bli tightere av å ha en "tight" pickup.

Du kommer aldeles ikke til å bli tightere. En pickup med god artikulasjon vil bare fremheve at man slettes ikke er så "tight" som man tror.

Mitt forslag er å øve på å spille tight. Om man er en tight gitarist i utgangspunktet - spiller ikke pickupene SÅ mye rolle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.