Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Nye Pickups hjelp


Guitar Master

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har hatt nå Blackouts ahb-3 i min les paul studio i en stund nå og er så å si ganske lei dem...

Jeg har nå lyst på passive igjen. En skikkelig tight en og litt tørr en. Jeg har da tenkt på noen bareknuckle aftermaths eller duncan distortion.

Men vil de passe i en Gibson les paul studio gitar?

http://www.4sound.no/itempg.aspx?artno=105426

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Bare Knuckle er nok veien å gå. Du burde sjekke ut Riff Raff humbuckerene til Bare Knuckle. De er veldig mye brukt i LP'er.

Aftermathen er fin den, men Bare Knuckle har tightere. Miracle Man er en temmelig sjuk humbucker, som gjør alt det en aktiv pickup gjør - på en passiv måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer jo helt ann på hva du skal bruke det til, Bare knuckle er ikke så tight som folk skal ha det til.

Bare knuckle er knallgode hard rock pickups, men til metal så mangler de det lille ekstra.

Til en Les Paul så er Duncan Distortion helt fantastisk, har selv det i min. Syns lyden på den rævkjører kompisen min sin Les Paul med Jb i (er såklart også til metal da).

Kan jo forsåvidt vise til sammenligning av noen pickups.

Aftermathen går for å være den tighteste pickupen Bare Knuckle har, men den er neppe rightere enn black outen du hadde i.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer jo helt ann på hva du skal bruke det til, Bare knuckle er ikke så tight som folk skal ha det til.

Bare knuckle er knallgode hard rock pickups, men til metal så mangler de det lille ekstra.

Til en Les Paul så er Duncan Distortion helt fantastisk, har selv det i min. Syns lyden på den rævkjører kompisen min sin Les Paul med Jb i (er såklart også til metal da).

Kan jo forsåvidt vise til sammenligning av noen pickups.

Aftermathen går for å være den tighteste pickupen Bare Knuckle har, men den er neppe rightere enn black outen du hadde i.

En kompis av meg kjører Aftermath i en Warmoth Soloist med mahognykropp. Jeg skulle gjerne hørt noe som spiller tightere enn den .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet det har blitt repetert til det kjedsommelige, men det blir uansett ikke tightere enn ampen din..

For øvrig var den videoen en tøvete sammenligning.. Sammenligne den tighteste metal pickupen til Bare Knuckle med den slappeste rocke pickupen til SD..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spenstig sagt av en Kirk Hammett fæn

haha ja, jeg hørte på dem for noen år siden og er nå heftig lei dem... har bare ikke giddet å bytte bilde, men ja jeg hater emgs

jeg har bare aldri fått emgs til å høres bra ut i mine ører

Endret av Guitar Master
Lenke til kommentar
Del på andre sider

EMG pickuper låter bra til sin bruk, men ikke stort mer enn det.

Uansett anbefaler jeg Bare Knuckle. Men som det blir nevnt tidligere, er det ingen pickup som låter tightere enn ampen din takler å spille.

Selv har jeg en bare knuckle crawler som jeg får til å låte temmelig tight.

Uansett er det for min del viktigere med artikulasjon og bredde i pickupene mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.