Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

iceythe

Anbefalte innlegg

Det begynner å bli en stund siden jeg posta en sang her sist. Jeg kaller den ferdig, selv om den er på snaue to minutter. Kunne ha dratt den lengere, men så ingen vits i denne gangen. Får heller dedikere en hel sang til repetisjoner. Denne skal være litt sånn fort og ferdig.

Miksen er ny og det er forholdsvis utstyret også. Trommer er EZ Drummer med Metal Machine-ekspansjonen. Er veldig dårlige rides (bare én!??), splash og spock på denne, men det meste annet duger.

Endelig fått en fungerende bass- og gitartone på HD'en som jeg ikke blir lei av, men måtte til med impulser uansett.

Det ble brukt Carvin DC747 til gitarer, MTD 5-strenger til bass og POD HD. Brukte også en helt random synth til music box-lyd. Ellers er alt ambient bare POD HD og automasjon i Cubase 6.

http://soundcloud.com/iceythe/aaq7b41-wheel-of-life

Endret av iceythe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konseptet og ideen er knallfett og det er velkomponert. Uheldigvis faller alt bort i hverandre lydmessig. Her trengs det en god del jobbing med miksen. Dytt rytmegitarene bak, men prøv likevel å fremhev de på de delene de dominerer.

Sologitarene er veldig anonyme. Dette er irritabelt for meg som lytter. Jeg hører at det er noe veldig fett som spilles - men jeg klarer liksom ikke å få balletak på det. Få sologitarene fram og opp!

Trommene er ikke tørre nok. Litt mye klang og sånt'no. Kjør ned på "room" og muligens litt "overhead" i EzDrummer

Bassen har jeg egentlig ikke så mye å utsette på bortsett fra at den burde komme litt tydeligere frem. Det tror jeg hadde vært fett.

Du spiller grisebra, og tross lydbildet - høres du kjempetight ut! Fortsett å sleng ut slike klipp! :)

Godt jobba!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å dævenmegdøtte. Det der er muligens det feteste jeg har hørt i år.

Hoho, awesome. Takk!

Konseptet og ideen er knallfett og det er velkomponert. Uheldigvis faller alt bort i hverandre lydmessig. Her trengs det en god del jobbing med miksen. Dytt rytmegitarene bak, men prøv likevel å fremhev de på de delene de dominerer.

Sologitarene er veldig anonyme. Dette er irritabelt for meg som lytter. Jeg hører at det er noe veldig fett som spilles - men jeg klarer liksom ikke å få balletak på det. Få sologitarene fram og opp!

Trommene er ikke tørre nok. Litt mye klang og sånt'no. Kjør ned på "room" og muligens litt "overhead" i EzDrummer

Bassen har jeg egentlig ikke så mye å utsette på bortsett fra at den burde komme litt tydeligere frem. Det tror jeg hadde vært fett.

Du spiller grisebra, og tross lydbildet - høres du kjempetight ut! Fortsett å sleng ut slike klipp! :)

Godt jobba!

Mesteparten av riffene ble tracket uten å tilrettelegge noe form for ambiens eller leads, så balanseringen av disse har vært en smule vanskelig. Refrengriffet eksempelvis, har for mye detaljer til å plassere solo over, men det ble som det ble. Ville vært altfor tørt med bare rytmegitarer. Men jeg ser poenget ditt, og kan bare gjøre en mental notering for fremtiden.

Jeg skorter på soloteknikk, sånn er det bare :) Det ble dyttet inn overflødig av noter enkelte plasser, men igjen spiller faktoren av rytmegitarene inn i bildet og seksjoner må omskrives for sånn tilrettelegging. Det har jeg dessverre ikke nok disiplin til. Anonymt har jeg fått høre før, men takk for påminnelsen.

Har forresten veldig lite room på trommene unntatt skarpen. Det er nok parallellkompresjonsbussen du hører. Den kan jeg sikkert være mer sparsom på i fremtiden, men er selv fornøyd med dekningen i både stereobildet og generell projeksjon.

Det med bassen er notert. Jeg tracker og mikser alt med DT770, og disse er ganske sjenerøse i low-end.

Tusen takk for feedback!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.