Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Studio Headsett


Anbefalte innlegg

Hva har du nå?

Jeg har ikke så veldig stor erfaring med studioheadset, men jeg har hatt et par, og akkurat nå har jeg BeyerDynamic DT770 Pro, som jeg er superfornøyd med.

De koster ikke mer enn 1500 ca. Hvis du skal bruke mer så får du vel bedre headset, men som sagt, jeg har ikke så stor erfaring innen de dyrere headsettene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også heller lite erfaring med "dyrere" hodetelefoner i Studio kategorien. Sitter litt mer i Hi Fi kategorien...

Etter jeg sluttet med alle Sony studio hodetelefonene mine for å prøve noe annet, ble jeg mektig imponert over Shure sin SRH serie.. Om de nå kanskje ikke er de beste, så er det virkelig value for money. Mest erfaring med SRH440 og SRH840. Nå har 940 kommet ut, og jeg har nå prøvd dem littegranne.. De har oppgradert putene, fra skinn/lær til stoff/filt, så du slipper å bli klam og svett rundt ørene. Du kan bruke dem over lengre tid uten mye irritasjon. Tallene er jo også ganske pene.

Koster godt under 3000 kroner, men virkelig verdt en lytt hvis du er i nærheten av en butikk som fører dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et par Sennheiser HD 595. Uten at det er noen fasit, tror jeg det er lite på å tjene på å bruke så mye er penger enn rundt 1500 kroner på klokker. Da bør du heller legge ressurser i å lære deg miksing, ta noe utdannelse og slikt. Det er mulig du er dritgod til det allerede, men jeg vil tro du kommer langt med klokker til mellom 1500 og 2000. Uansett hva du velger, vil det være veldig bra saker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker du headsettet både til miksing og tracking? I såfall bør du ha et lukka headsett, som det finnes ørten modeller av. Sennheiser HD380 fungerer bra, har ikke noe lyd som imponerer ved lytting, men er ganske nøytrale og de gangene jeg har mikset på de, så synes jeg at miksene blir ganske balanserte. Billig er de også.

Hvis du bare skal mikse, så synes jeg at et åpent headsett er best, og kan varmt anbefale Sennheiser HD650.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.