Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

husemoen gitarmakeri på lillehammer


malow

Anbefalte innlegg

jeg kjøpte meg en prs custom 24 fra canada uprøvd selvfølgelig,og endte opp med å få en gitar hals jeg ikke kunne leve med (pattern regular),og alternativene ble da,å prøve å selge,ikke så lett da det er dyre gitarer,og folk kanskje ikke har sånne penger,og hvis de har,finner de akkurat det de er på jakt etter,før kjøp,finish osv alternativ to,raspe opp en klass ny prs hals....

brukte noen timer på å svelge den...men jeg stupte ut i den store verden på jakt etter gitar makere,har brukt noen før,av høy klasse,og fant plutselig husemoen på lillehammer,begynte å sette meg litt inn i de to gutta som holdt på"oppi der",og veide opp og ned til det kokte i kålen

Har som sagt brukt folk før,og kjenner godt noen som regnes for å være i norges eliten,men det var et eller annet,som sa meg at jeg skulle sette meg i bilen og rase opp for å se litt nærmere på hva de to gutta holdt på med,og det er jeg j.. glad jeg gjorde

Det første som slo meg allerede på tlf,var at å snakke med sjefen sjøl,var som å snakke med en kar du har kjent i årevis,som kjenner deg og gitar behovene dine ut og inn,som vet akkurat hva du liker og vil ha.

Man skjønner med en gang at dette er folk med skikkelig god kunnskap om yrket sitt,som skikkelig liker det de holder på med

Da jeg entret lokalene med hvile puls over 190,vel vitende om at gitaren skal raspes opp til det ugjenkjennelige,sank merkelig nok pulsen rett ned igjen,da jeg begynte å se meg litt rundt,ikke bare på arbeids stasjonene de hadde,men begynte å se litt på de møblene av noen gitarer de gutta bygger,av norske tre sorter.

Ok tenkte jeg, gitar av granbar,låter sikkert skikkelig bra...ser bra ut,men...,så tok han ene karen som satt å fiksa litt på en gitar med seg gitaren ut,mens høvdingen og jeg sto og snakket litt,og staket ut en liten plan for ny hals profil

Da jeg hørte fra amp rommet,en gitar lyd ut av helv..,en sånn som steve ray hadde dratt buksene godt ned på knærne for å få tak i ,nesten jeg også..,og tenkte det der er en gammel super klassisker av en strat,som står å hviler meste parten av livet sitt i et glass monter,og tas frem hver gang man har filt litt feil på en kunde gitar,som litt trøst,og jeg gikk for å se hva dette dreide seg om

Der sto han med en granbar gitar i labben,kanskje ikke granbar,men et møbel av en gitar som er bygd av norske tre sorter,og vrengte en litt ters av en music man combo,så alle hårene,og noe annet,sto rett ut,fytti f for ei børse,et lite øye blikk der var alt om min våte drøm glemt prs var helt ute av tankene,og ettersom jeg var rimelig blakk etter prs kjøp,og nesten kastet ut,for å ha brukt så mye penger på å kjøpe den,og brukt ennå mer penger på å hals modde den,sto jeg der å tenkte,at bilen hennes kan vi vel klare oss uten, for den trengte vi vel egentlig ikke nå som det er sommer,og har godt av å gå litt

tro om jeg kan sette den igjen her,få nok cash i mellom til toget hjem,for det der bare må jeg ha.jeg endte opp med å begynne å prøve disse gitarene,og den følelsen av at ting sitter som støpt meldte seg med en gang du tok disse forskjellige gitarene i labben,de forskjellige oppsettene,og finishene...disse gutta bygger gitarer ut av helv..og for å ikke snakke om helt vannvittige sunburst lakkeringer.

jeg vil anbefale alle gitar huer her inne på gtr norge,om å sjekke ut disse gutta,hva de bygger,reprasjoner moddinger hele pakka,og ikke vær redd for å spre dette budskapet til så mange dere over hodet kjenner,det er viktig for oss gitarister at dette firmaet eksisterer,for dette er en på millionen. jeg skal komme tilbake til dere med mer info når prs kommer tilbake

Endret av malow
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes ut som en jævla moro tur og skulle gjerne vært der selv. Selv om jeg peronslig ikke er no spes fan av møbelgitarer. Men jeg ville kanskje vurdert å trykke enter tasten innimellom for da blir innleggene så mye bedre å lese. Når det blir så mange ord og setninger uten avbrekk så er det lett å rote seg brot underveis og da misser man kanskje et banneord eller to som jo er ganske vesentlig når det gjelder å beskrive hvor jævla fete disse gitarene er. Men det store spørsmålet er jo hvorfor i helvete du ikke bra la PRSen ut for salg med det samme og kjøpte en da hadde det hele vært enda bedre og mer overbevisende. Siden du fortsatt valgte å gå videre med en mod som ruinerer verdien av PRSen må jeg jo lure på hva for slags rådgiving de driver med der oppe. De burde jo solgt deg en gitar på flekken. Men de har kanskje det til felles med mange dyktige norske håndtverkere at de ikke er altfor gode til å selge seg selv. Uansett takk for en god story og setter en nål på kartet ved lillehammer som ny GAS station.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du,joda prs har ligget ute til salg,uten særlig lykke en stund den,riktig nok ikke for å kjøpe en annen type gtr,for meg betyr det ikke veldig mye at den mister salgsverdien,for meg er det viktig at jeg får en gitar å bruke,selv om prs har vært den hellige gral for meg så lenge jeg kan huske,betyr det ikke at det er noe annet en en bruks gjenstand,de skal brukes,ikke henge på veggen,og ettersom jeg nå har spilt lenge,nesten 30 år faktisk,har jeg blitt mer og mer bevisst på hva jeg vil ha,og handler deretter,og helt klart neste gtr til meg kommer derfra,moralen med denne historien er at,jeg synes det er viktig med tilgang på gode håndtverkere,og disse karene er i topp klasse.mer enn verdt å sjekke ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er en samling mellomrom som kan spres ut innleggene for å få litt luft i dem: ( ) ( ) ( ) ( ) ( ) ( ) ( ) ( ) . Og så noen punktummer: ......................

Men spøk til side - jeg forelsket meg i samme straten i Frankfurt, og tror ingenting annet vil duge heretter. Men da må jeg bli tenåring igjen og spare eller avbetale. Urk! Men det er ikke utenkelig at så skjer. Forøvrig har den gitaren et pickupsett fra Edmire som er helt hinsides fett. Aldri hørt maken, faktisk.

Endret av Kimmo
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde fortsatt vært hakke mer overbevist om noen hadde kjøpe en av disse. De "må ha" gitarene jeg hittil har prøvd har jeg i kjeller'n. Hvis disse er så hensides bra burde jo GPM hatt en forlengst, istedet for alt det gamle ræl'et..........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok gluke det finnes enormt mange bra band der ute,som er allverden bedre enn mye som dundrer og går på medier,og med mange likheter må dette oppdages,der kommer Vi inn i bilde,hvis du er en tviler,burde du enten dra opp selv,eller høre litt på oss som har vært der,disse gutta fortjener oppmerksomhet thats the point

Endret av malow
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, enig i at det var en informativ post. Bare litt vennlig erting fra min side.

Tja, Gluke, hvor lang tid bruker du på skaffe rundt 30 lapper til en gitar uten å selge noe? Er ikke gjort over natta for min del. De som er solgt hittil er vel kjøpt av de sjeldne gitaristene som ikke henger på forumer hele dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kan jo tipse deg gluke om at det står en sånn gtr i lista,og studio til mark knopfler litt usikker på hvordan det skrives,men som i mine øyne er en rimelig habil gitarist uannsett hvordan det staves,tror jaggu steven van zandt har en sånn en også,litt usikker på hvordan det staves også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.