Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Guitar Rig 5 vs IK MultiMedia Amplitude 3 til studio?


Anbefalte innlegg

Det har faktisk mye med gitaren å gjøre. Jeg har testa de fleste ampsims, og det er forskjell på lyden fra gitar til gitar. Noen gitarer høres bedre ut i det ene, noen i det andre. Har GR5, Pod Farm, Amplitube, TH2 og diverse andre mindre ampsims, men det er GR5 og Pod Farm det går i her.

Alt i alt synes jeg GR5 og Pod Farm er best til allround bruk og er lettest å skru. Amplitube er lite i bruk her, men er fin til rein lyd. Pod Farm gir ikke nødvendigvis så autentisk lyd, men har et hav av muligheter og er fin til innspilling. GR5 har mer direkte amplyd og drar fram mer av gitarlyden, noe jeg savna i Pod Farm. Synes Amplitube er litt mer grumsete og mangler definisjon i toppen, men det finnes jo forsterkere og kabinett å få kjøpt i webCustomshopen som er meget bra. Synes blant anna at emuleringa av Fender Quad Reverb, Soldano og Orange var bra.

For Pod Farm finnes det et eget forum med Customtones, altså lyder laga av folk som kan lastes ned. Sitter med ca 3000 presets i dag, og det gjør det enkelt å lete seg fram til og skru seg til den lyden man er ute etter. Fant også en nettside med ca 3000 GR-presets for rundt $30, så det er det samme der.

Har også testa Scuffham S-Gear ampsim de siste par dagene, og for Fendergitarer har jeg vel ikke hørt bedre og mer realistisk lyd. Begrensa med utvalg av forsterkere og effekter, men de klassiske sakene er på plass, tar jeg ikke feil er det en Twin Reverb, en Marshall og en Soldano.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.