Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Guitar Rig 5 vs IK MultiMedia Amplitude 3 til studio?


Anbefalte innlegg

Hmm.. Synes ikke den tråden gir særlig mange svar på trådstarters spørsmål, egentlig.

+ at det er samme trådstarter :P

OT:

Jeg begynte å bruke GR5 for noen dager siden, og jeg sliter litt med å få det til å høres ut som jeg vil det skal. Mulig jeg bare ikke har skrudd nok... Kommer ikke til å gå over fra amp, kabinett og SM57 til GT enda i hvert fall. :P

Endret av Rock n' roll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Aphe. GR låter litt mer autentisk. Nå er det riktignok en stund siden jeg har brukt Amplitube.

Installerte GR 5 for ikke lenge siden, og det er vel i grunnen noen presets som er forskjell fra GR 4.

Nja.. Jeg har begge, og GR5 er mye bedre på lave frekvenser (hvis man driver med slikt tull, da). Gjelder både bass og sjustrenger. Amplitube har jeg aldri hatt sansen for. Mye mer barnevennlig interiør i GR.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja.. Jeg har begge, og GR5 er mye bedre på lave frekvenser (hvis man driver med slikt tull, da). Gjelder både bass og sjustrenger. Amplitube har jeg aldri hatt sansen for. Mye mer barnevennlig interiør i GR.

Det er nok mulig, men nå driver jo ikke jeg med slikt tull! :lol: Når det gjelder bass (som i bassgitar.... :blink: ), synes jeg IK Multimedia sin Ampeg SVX (Bassversjonen av Amplitube) er fin. Liker den bedre enn Bass-oppsettene i GR igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er disse sammelnignet med axe fx? kommer de nye versjonene i nærheten?

Hvordan føles de å spille på?

Kommer sikkert ikke i nærheten av Axe FX, men så koster de jo heller ikke så veldig mye. Spillemessig følelse kommer mye an på latency, naturligvis, men jeg synes det funker helt greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Jeg har både Guitar Rig 5 og Amplitube 3.

Angrer på at jeg kjøpte Amplitube egentlig. Guitar Rig er mer oversiktlig, og generelt mye lettere å få en god tone med, syntes JEG iallefall.

Eneste jeg liker med Amplitube er bassforsterkerne. Bruker Amplitube til Bass. Har faktisk aldri prøvd Guitar Rig til bass, men det funker sikkert greit det også, om ikke bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.