Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

DMX 6Fire USB Latency problem


Anbefalte innlegg

Heisann!

Begynte med en tråd om Guitar Rig ( http://forum.gitarno...rig-4-i-studio/ ) , men det meste tyder på lydkorte så starter en ny tråd om det!

Har får høy latency når jeg bruker guitar rig. rett og slett! 64 ms, å det er merkbart og iriterende!

Men lyden rett ut av gitaren er på kun 24 ms.

kortet et stilt inn på 44.100 khz, 24 ms, 1058 samples. Dette er det minimume ASIO latensy jeg kan stille ned.

Guitar rig står det på latency:

input->24,2 ms prossesing->24ms output->16.1 overall->64,3 ms

pc'en har intel quad core 3,4 ghz i7, 16gb ram 1600mhz, 4stk ssd hardisk i raid 0 (ca2000mb pr sek) greit sjermkort og hovedkort som kan utnytte dette. Har windows 7 pro

Hva er problemet? Lydkortet eller er det noen instilling som jeg kan fikse dette med?

Endret av AlexFossum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nytt "problem"

På guitar rig og amplitube kan jeg stille ned buffer til 128 samples uten å få noe som helst "knitring" å få latency ned på 5 ms.

På Cubase derimot kan jeg kun stille ned til 640(latency på 15ms). stiller jeg lengre ned blir bare all lyd borte! både avspilling og innspilling og alt! Hvorfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er fortsat slik at det akurat er fortyrende på raske rytmer. (16 deler på 180 bpm fåreksempel) spesielt på bass! er slik at jeg må ta opptaket uten å høre gitaren gjennom høytalerne, å så plasere opptake litt frem får å få det til å passe 100% med slagværket. men kan hende at jeg er veldig preppen da, men fårstår fortsatt ikke hvorfor kun på cubase jeg ikke kan stille bufringen lavere en 640 samples. og vanligvis vis jeg stiller det lavere så blir lydn HEELT borte. og vanligvis blir det bare knitring så trodde kanskje det hadde noe med justeringene til cubase og gjøre og ikke lydkortet? en "minimum bufringsinnstilling" eller lignende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser den, og skjønner hva du mener. Jeg har nok ikke noe godt svar på problemet ditt, da årsakene kan være mange. Men hvis du krever 0 latency, anbefaler jeg deg å bruke direct monitoring i de tilfellene du synes at det trengs, altså at du tapper ut lyden før DAW, og tapper ut monitoring før all prosessering før DAW, lydkort osv.

Jeg er jo så slarkete og treg med så dårlig timing at 16deler in 180 BPM er noe jeg bare leser om..

Generelt sett, latency vil du få uansett. Det er ikke til å unngå. Latency noe særlig mindre enn 10 ms skal du jobbe steinhardt med å få til. Minimum er da en svinedyr maskin, og så legger du inn OS og DAW, og ikke noe annet i det hele tatt. Nett- kobling må du for eksempel glemme.

På min i7 med SSD- disker og 12 GB minne har jeg 12 ms latency, men det er nok fordi jeg bruker den til surfing, har officepakke på den og så videre. Jeg kan leve med 12 ms.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv intel quad core 3,4 ghz i7, 16gb ram 1600mhz, 4stk ssd hardisk i raid 0 (ca2000mb pr sek) greit sjermkort og hovedkort. Har ingen spil eller noe som helst innstalert utenom studio, så syns at jeg fortjener litt bedre latency. men syns fortsatt det er rart at jeg kan sette ned bufringen på 128 samples på guitar rig, amptube osv (kan sette lengre ned men da blir dæ bare hakking/knitring), men på cubase kun ned til 640... setter jeg lavere forsvinner lyden HELT(i andre programmer er lyden der, bare det hakker litt). syns det er litt merkelig oppførsel iforhold til de andre programmene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i at du "fortjener" lavere latency. Jeg har ikke kjempepeiling, jeg har bare erfaring med de to- tre kortene jeg har eid/eier, og kan ikke helt skjønne hvorfor du ikke kommer lavere enn det du gjør, hvis du er sikker på at alt av chipsetdrivere og slikt er på plass. En rask maskin kan framstå som ganske treg hvis slikt mangler, din maskin må jo være helt hinsides rask på I/O- operasjoner og det meste.. Jeg har ikke noe mer å komme med.

Bortsett fra å prøve med et helt annet kort og se hva som skjer da.

Jeg har testet ASio4all på et par kort, og har aldri fått så gode resultater med den driveren som med "native" driver laget for kortet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har bestilt nytt hoved kort og skermkort(får å få utnyttet rammen mer og får å få flere skjermer) så får se da om kanskje dette løser problemet mitt også. i utgangspunkte skulle hovedkortet dekke behovet, mn har lest på dataforum at flere og flere er plaget med dette hovedkortet(ASUS p67) vis problemet fortsall oppstår blir det nytt lydkort! noen forslag? har hatt presonus firestudio mobile i øynene

Endret av AlexFossum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.