Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ferdig med DIY-prosjekt: Grevlig mye støy.


Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...

Har nå endelig fått kortet inn I boksen, men det sto ikke helt til forventningene. Jeg får et kraftig volumdrop når jeg aktiverer pedalen, Ellers fungerer alt. Men selv med volumet på fullt oppnår jeg ikke bypassnivå. Anyone?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reagerer den på volumpotten når du skrur den opp?

Hva med de andre kontrollere, reagerer de som de skal? Tenker da spesielt gain-kontrollen.

Ta og pirk litt på kretsen mens den er tilkoblet. Det høres ut som det er en kortslutning ett eller annet sted. Ellers kan du selvsagt sjekke tilkoblingen rundt volumpotten og IC1A. Sjekk også banene for brudd. Dette kan du gjøre uten å demontere kretsen fra boksen, hvis det selvsagt lar seg gjøre mtp kabling.. Det kan også være lurt å sørge for at ingen loddepunkter kommer borti selve boksen, gjerne ved å isolere med noe plastikk eller isolasjonstaip.

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker min første pedal, som var en fuzz med positiv jording. Jeg satte i gitarpluggen i input og gikk ut på et annet rom for å hente gitaren. Da jeg kom tilbake til pedalen røk det fra batteripolene, og plastikken på batteriledningene smeltet! Artig i ettertid, ikke fullt så artig da det skjedde :P

Men den "I am complete"-følelsen når man får sin første pedal til å virke, den er herlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.