Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ferdig med DIY-prosjekt: Grevlig mye støy.


Anbefalte innlegg

Okei. Ble akkurat ferdig med å lodde sammen min heimemekka Carl Martin Plexitone, med skjema fra Madbean. Jeg har selvfølgelig ikke bokset herligheten ennå, iom at den støyer helt forferdelig, i tillegg til at jeg har litt problemer med å skjelne om effekten fungerer eller ikke i all støyen. Jeg regner med at støyen kommer fra at jeg ikke har buret den inn ennå, så det er ikke min største bekymring. True-bypass fungerer, bortsett fra all støyen da :P Det jeg egentlig lurer på er vel om jeg med god samvittighet kan skru den fast i boksen, uten å bli mega-irritert etterpå? Lys fungerer, så egentlig ser alt ut til å fungere, bortsett fra at det nesten ikke kommer noe lyd når effekten er på! J*vlig dårlig forklart, skulle tatt opp en film...

Takker for alle svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At lyset lyser har ikke så storbetydning, da det ikke har så mye med resten av kretsen å gjøre. Og hvis den støyer i bypass, så er bypassen definitivt ikke i orden. Mao, pedalen din er defekt ogsom Greener sier: bare å starte feilsøkingen. Gå gjennom kretsen og sjekk at du har satt alt av transistore, IC'er og kondiker rett vei, i tillegg til at det er riktige verdier og selvsagt jordingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greener: trenger ikke bilder; ny problemstiling. Hvis jeg ikke holder på pluggene, støyer den helt sinnsvakt. Men, når jeg holder på begge, er lyden er helt, og effekten virker utmerket. Vil dette problemet forsvinne når jeg jorder effekten til boksen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kobla inputen direkte til jord, men effekten har tre Andre jordingsuttak... to går til switchene, og ett går til dc-pluggen... Pedalen fungerer knirkefritt når jeg holder inn- og ut kablene klemt sammen på metallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pedalen vil støye når den ikke har et bur rundt seg(boksen)..

Det der er en sannhet med modifikasjoner gitt.. Tenk litt på saken - Hva f.eks med alle effekter som faktisk er bygget med plastbokser? Er de i realiteten helt ubrukelige grunnet støy? De er ikke det vettu'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greener: trenger ikke bilder;

I 50-60% av tilfellene løser slikt seg når folk endelig poster bilder, fordi folk ser hva som er galt ganske umiddelbart. Det er ikke noen vits å holde tilbake på detaljer om du vil ha best mulig hjelp.

Angående jording, må du måle mellom jord på inn/utgang jack, minus på dc plugg og et av jordpunktene på printkort - her skal du selvsagt ha tilnærmet 0 ohm mellom alle punkter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.