Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Prøvespille G&L L-2000 i Oslo-området?


Aasmund

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg har lenge vurdert anskaffelse av en G&L L-2000 Tribute. Har lest ganske mye om den, og funnet ut at det mest sannsynlig er en bass etter min smak. Det er bare et lite problem, jeg har aldri prøvd denne bassen. I Oslo finnes det ingen butikker (så vidt jeg vet) som har denne inne, og jeg har heller ikke funnet en eneste butikk eller kjede i hele Norge som har den.

Men det er jo garantert noen som har en slik bass i privat eie? Jeg innser at dette er et ganske uvanlig spørsmål, særlig siden jeg både er helt fersk på dette forumet og fordi dette vanligvis ikke er en "service" man tilbyr til hverandre. Likevel lurer jeg på om noen er interessert i å la meg prøvespille en slik bass?

Det trenger selvsagt ikke være en Tribute, kan også være en G&L L-2500, det viktigste er at jeg vet sånn nogenlunde hvordan denne bassen er å spille på, før jeg bestemmer meg for å eventuelt kjøpe en slik.

Fram til midten av mai går jeg på Romerike Folkehøgskole som ligger på Jessheim, derfor ser jeg først og fremst etter noen som bor i Oslo (eller enda nærmere) som er kjempesnille og villige til å la meg prøve sin G&L bass.

Jeg forstår selvsagt hvis dette ikke er aktuelt, men da vil jeg gjerne høre litt om hva folk har slags erfaringer med denne bassen?

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en USA L2500 du godt kan teste. Min er litt modifisert, slik at den har singlecoil-muligheter også. (Dette er en mod som lar seg gjøre på tributene også)

Kunne jo f.eks møtt deg i en butikk i Oslo, så kunne du testa på litt forskjellige forsterkere og slikt også. Er litt dårlige muligheter for bassbråking hjemme hos meg for tiden. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en USA L2500 du godt kan teste. Min er litt modifisert, slik at den har singlecoil-muligheter også. (Dette er en mod som lar seg gjøre på tributene også)

Kunne jo f.eks møtt deg i en butikk i Oslo, så kunne du testa på litt forskjellige forsterkere og slikt også. Er litt dårlige muligheter for bassbråking hjemme hos meg for tiden. :)

Ante meg at vi ville se et slikt svar fra deg her, Mytola ;)

Etter mye om og men har jeg faktisk latt meg friste til å kjøpe en G&L L2000 USA, til tross for at jeg ikke har vært helt solgt av dem tidligere... Den kommer vel om en liten uke, tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe vits i å modde pickupene til singlecoils da? Mtp forskjell i lyd.

Det synes jeg, ja. Med bare ytre coils høres den veldig ut som en jazzbass, litt sadowsky-aktig. Det er enorm lydforskjell, og mange flere muligheter åpner seg. Indre halscoil er veldig precision-aktig også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en USA L2500 du godt kan teste. Min er litt modifisert, slik at den har singlecoil-muligheter også. (Dette er en mod som lar seg gjøre på tributene også)

Kunne jo f.eks møtt deg i en butikk i Oslo, så kunne du testa på litt forskjellige forsterkere og slikt også. Er litt dårlige muligheter for bassbråking hjemme hos meg for tiden. :)

Fantastisk! Setter pris på at jeg får lov å prøve bassen og det var en veldig god idé å møtes i en butikk.

Akkurat nå er jeg hjemme i Nordland på ferie, men er tilbake til Jessheim på onsdag. Det er litt vanskelig å finne et tidspunkt som passer for meg nå, må nesten komme meg tilbake i hverdagen først. Kan ta kontakt når det blir aktuelt. :)

Forresten virket den modden veldig interessant! Fortell gjerne hvordan du gjorde det, og hvordan den fungerer i praksis. Måtte du legge til en ekstra pickupvelger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare send en PM når du vet litt mer om når det kan passe å ta en Oslotur, så tar vi det derfra. Jeg har mye tid fremover jeg. :)

Den modden gjorde jeg ikke selv, men fikk butikken i USA jeg bestilte bassen gjennom til å gjøre den før de shippet den videre til meg. Det ble lagt til en ekstra 2-veisbryter på bassen som bytter mellom indre- og ytre coils. Dette, i tillegg til singlecoil-valget man kan bestille bassene med fra G&L (Bare USA-modellene, ikke tributene) gjør at jeg da kan bruke alle coilene som jeg vil. Uten denne ekstra 2-veisbryteren kan man bare velge mellom alle coils eller ytre coils, du kan ikke kjøre indre coils alene.

Om du er interessert i å gjøre en slik mod selv, hvis ikke du kjøper ny USA-modell fra statene og får forhandler til å gjøre det for deg slik som jeg gjorde, så har jeg noen linker til info om dette med koblingsskjema osv her og her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en veldig travel tid på skolen her, så ser ikke ut til at jeg får tid å besøke Oslo for å prøve bassen din med det første, Mytola.

Men jeg har fått enda mer lyst på en G&L bass, og fant også ut endelig hvilken finish jeg syns er desidert finest på tributebassene, nemlig Walnut Satin: http://www.glguitars.com/instruments/TributeSeries/pics/large/GLTS_L2000_WAL_RW.jpg

Jeg har funnet en slik bass hos euroguitar.com, for 539 euro (4091kr). Så jeg har egentlig tenkt å bare bestille den uprøvd. Skulle alt virkelig gå galt, så har de 60 dagers pengene-tilbake garanti.

Noen som fraråder meg dette sterkt? Vet det er litt risky, men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en veldig travel tid på skolen her, så ser ikke ut til at jeg får tid å besøke Oslo for å prøve bassen din med det første, Mytola.

Men jeg har fått enda mer lyst på en G&L bass, og fant også ut endelig hvilken finish jeg syns er desidert finest på tributebassene, nemlig Walnut Satin: http://www.glguitars...2000_WAL_RW.jpg

Jeg har funnet en slik bass hos euroguitar.com, for 539 euro (4091kr). Så jeg har egentlig tenkt å bare bestille den uprøvd. Skulle alt virkelig gå galt, så har de 60 dagers pengene-tilbake garanti.

Noen som fraråder meg dette sterkt? Vet det er litt risky, men.

De fleste bassene jeg har eid har blitt bestilt fra USA, så kjøp i vei.

Det samme er tilfellet for meg, har kjøpt mange basser fra USA, da naturligvis uprøvd. Har faktisk en G&L L-2000 (ikke tribute) som ligger og venter på meg på postkontoret akkurat nå, den også fra USA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.