Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kjøp av forsterker!


Anbefalte innlegg

Har en bror som har spilt bitte litt gitar før noen år siden. Nå når vi var i statene invisterte han seg sin første el-gitar. En fender american standard stratocaster siden det var så billig (veldig overkill begynner gitar, jeg vet).

Han har ikke noe annet utstyr, så bør helst være en med innebygde effekter.

Har ikke imot å kjøpe brukt

Er line 6 Spider okei? Eller blir det for dårlig får å få litt utnøtttelse av gitaren?

Han spiller mest rock, type guns'n roses og litt dire straights og slikt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sett min annonse? Fender Mustang III

Hadde ikke nølt! Har hatt en Spider selv, og Mustangen låter bare mye bedre!

Men kanskje ta mine ord med en klype salt, siden jeg selger! Men anbefaler virkelig å sjekke ut ampen på nettet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjah. Mange skryter av Fender Mustang. Bra valg, men ikke det eneste. Har en kamerat som har Line 6 Spider, og den låter også bra (han er en erfaren og dyktig gitarist). Selv synes jeg det er noe eget med ekte rør, og synes Fender Super Champ XD/X2 låter bra. Blackstar HT-5R er også et flott valg.

Amper du skal styre unna er billige, transistorbaserte amper uten modellering. Der låter overdrive som regel skikkelig dårlig. Da hjelper det lite at det står Marshall, VOX eller Fender på dem.

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vox Valvetronix serien er også bra modelleringsforsterkere med rør i pre-amp (1 stk 12ax7). Den siste Vt+ serien begynner å bli rimelig i pris etterhvert, og fåes i alle størrelser fra 30W med 8" element til 150W med 2 12" element. Låter bra, og er enkle å bruke. 4sound er rimelig i pris på disse. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har den minste Peavey Vypyren (15W, 8"), og jeg synes den er (uten å ha prøvd Spider) gullende god til hi-gain og clean, men på mildere ovedrive og crunch så synes jeg ikke den låter så kjempegodt, og da ser jeg for meg at Mustang kan være et bedre valg om man har slike interesser. Skal man øve metall så hadde en Peavey Vypyr vært midt i blinken, men da hadde man antakeligvis ikke hatt en Am.Std Stratocaster som gitar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Etter å pratet med bror, så faller det nok på en fender(mest at det kler penere i stua med fender gitar og amp) og mest sandsynlig en Mustang iii

:)

Jeg anbefaler å gå for III, selv om det kanskje holder med X antall watt du får fra nummer 2.. men det er så utrolig mye lettere å bruke nr 3 uten pc og ha kontroll på presets osv da du får en skjerm :)

Samt efx loopen er ikke dum heller

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.