Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Neeeeesten ferdig mix..noe dere reagerer på ?


Shreddhare

Anbefalte innlegg

Endelig begynner dette marerittet av en låt å bli ferdig..en litt merkelig låt ble det tilslutt,men synes selv den

har en viss sjarm og at den er litt annerledes enn mye annet. Til info så har jeg med meg en vokalist og en trommeslager,resten er mekket selv på vintage Cubase SE-3 og en laptop fra 2005.Litt tungrodd maskin å jobbe på :-/

DIN kommentar vedrørende detaljer blir tatt godt i mot.

http://soundcloud.com/boq/disappear

Sjekk oss ut på FB : (og lik gjerne :-) )

http://www.facebook.com/OceanWhip

Endret av Shreddhare
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil bare si at dette hørtes veldig bra ut gjennom NAD forsterkeren og B&W høyttalerene mine.

Det eneste jeg muligens ville endret på er å få en litt grommere lyd i skarptromma. Den faller litt bort bak vokalen, synes jeg.

Men bortsett fra det synes jeg det hørtes veldig bra ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil bare si at dette hørtes veldig bra ut gjennom NAD forsterkeren og B&W høyttalerene mine.

Bra valg av brands : )

Låter fint gjennom NAD forsterkeren og Dali høyttalerene mine også..

DÅG! Litt lite futt i basstromma og litt lite liv i skarpen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra,gutta...Så fint at noen bryr seg om hva de lytter gjennom. :-)

Jeg mixer gjennom en NAD 3020 fra slutten av 70-tallet,og hører gjennom Boston Acoustics.

Skal sjekke det med basstromme og skarp ! Takk !

Endret av Shreddhare
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra valg av brands : )

Låter fint gjennom NAD forsterkeren og Dali høyttalerene mine også..

Jeg er vanvittig fornøyd med anlegget. Har dog hatt det i 8 år nå, men det leverer vanvittig bra!

Har alltid hatt lyst til å suplementere med Dali!

Veldig bra,gutta...Så fint at noen bryr seg om hva de lytter gjennom. :-)

Jeg mixer gjennom en NAD 3020 fra slutten av 70-tallet,og hører gjennom Boston Acoustics.

Skal sjekke det med basstromme og skarp ! Takk !

Bare hyggelig! :) Kjempefet låt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra låt og stemning. Flotte saker! Bra spilt, og veldig kurant vokal. Liker.

Det jeg ikke er like glad i, er dette høres ut som det er mikset på det glade åttitall, da "alle" plutselig fikk tilgang til rimelige digitale klanger. For meg hadde dette vært en bedre opplevelse hvis bruken av klang hadde blitt tonet kraftig ned. Da tror jeg hele produksjonen hadde blitt mye strammere, og det hadde den tjent på. Videre kan det være lurt å i hovedsak bruke en type klang, altså et effektspor, og ikke som jeg mistenker her, at det er forskjellig lengde og setting på alt. Får du vekk all klangen, vil jeg anta at du kan få strammet opp et par av instrumentene angående EQ ganske greit, og få de noe diffuse trommene mer definert.

Det er lett å skrive langt om negative ting og mye vanskeligere å være ordrik på positive, så ikke oppfatt dette som surt oppgulp, for det har du ikke fortjent.

Kortversjon- bra utført, fin låt med stemning, men klanghelvete.

Jeg har lyttet på dette med et par høyttalere, og et par sett med hodetelefoner. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahhh,herlig med fine konstruktive tilbakemeldinger, dette forumet er jo glimrende i så måte :-)

Trommene skal absolutt få seg en ny mix.

Castorfiber kommer med meget nyttige råd vedrørende klang-bruk. Han har rett i at det er flere forskjellige klanglengder/typer.Skal teste ut bruk av effektspor neste gang/låt. Sporene (det er maaange) er dessverre mixet ned med klanger til Wav, min maskin har dessverre ikke kapasitet til å ha effekter og klang "oppe" på hvert spor,den kneler fort for å si det sånn.

Trommene derimot har sitt eget prosjekt, og der kan jeg fjerne klang,noe jeg tror vil tighte opp en god del,også av helhetsinntrykket av klangmengder.

Tusen hjertelig takk til alle som har kommentert,flere kommentarer mottas gjerne !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Takk for gode tilbakemeldinger !

Vi har laget en FB-side for dette prosjektet. 2 låter med video so far. Vi satser på ihvertfall 5 låter i løpet av 2012.

Dere er alle hjertelig velkomne til å "like" siden vår, jeg ville sette stor pris på det,faktisk.

Vi pøser ikke ut updates, kun når det kommer ny låt.

Her er siden :

http://www.facebook.com/OceanWhip

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.