Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

th2 overloud og Sonar problemer


Anbefalte innlegg

Hei har et problem med innspilling da jeg bruker mitt eksterne lydkort og th2.

Jeg har et edirol ua-25 lydkort jeg har hatt i noen år som funker helt greit til inspillinger fra amp/ effekt prossesor til pc - til Sonar. Men så har jeg da begynnt å utforske amp. sim. software og fant Th2 fra overloud, som jeg synes er overraskende bra. Det funker greit da jeg bare kjører th2 alene, men da jeg vil åpne feks Sonar el lignende program sammen med th2 så får jeg beskjed om lydformatet ikke støttes! Eller at "the device" (lydkortet) blir brukt i en annen sammenheng. Jeg har innstallert Asio4all drivere til kortet da dette funker best i forhold til latency i th2. Noen datakyndige der ute som har peil på åssen jeg kan løse detta? Jeg vil altså ha mulighet til å spille inn det jeg doodler med i th2!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Oppdatering: Renska opp pc`n og sletta ALT jeg ikke trenger eller bruker av programmer og annen drit. Det hjalp som kuler og krutt! Vet fortsatt ikke åssen jeg spiller in musikk i sonar direkte fra th2..Vel det vil si jeg får spilt inn "tørt" , men ikke "vått"...Er så jævli grønn når det gjelder amp. sim programmer.... hehe...helt flaut :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare å legge til TH2 som plugin på sporet. Da spiller du inn det tørre signalet med monitor, og hører det våte både under innspilling og avspilling. Mulig du får litt mer latency da.

For å få optimal latency kan du ikke dele lyddriveren mellom Sonar og TH2 i standalonemode. Du kan sikkert finne ut hvor du kan huke av for delt lyddriver, men det optimale er å bruke TH2 som effekt med monitor i Sonar.

Jeg kan spille inn det våte signalet fra Pod Farm i standalone mode i Sonar, men det er fordi lyddriveren er delt i lydkortet som er laga for programmet. Skal jeg spille inn Guitar Rig eller TH2 må jeg altså åpne dem som VST-plugin i Sonar. Fordelen med dette er jo at jeg kan gjøre hva jeg vil med det tørre signalet og justere det i miksen etter ønske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.