Web Analytics
Jump to content

Hvordan få PC høytalere til å gå på batteri?

Recommended Posts

Har lyst å få PC høytalerene mine til å gå på batteri. Åpnet den ene og fant et kretskort og en ladespole. Jeg rekner med jeg må klippe ledningene mellom kretskortet og ladespolen, for så å koble batteriet til her. Hvordan finner jeg ut hvor mange volt batteriene skal være? (Det står ingenting på ladespolen)

Tenker å lage et portabelt oppsett som jeg lett kan ta med å spille gjennom. Ser for meg å koble sammen en del AA batterier eller 9v batterier, men vet ikke hvor mange volt?

Ta et måleinstrument å måle hvor mange volt du har på sekundersiden av trafoen til høytalerne. Er det på f.eks 12 volt, så tar du å seriekobler 8 aa bateri (8 bateri garnger 1,5 volt per pateri blir 12 volt) mener det er 1,5 volt på aa bateri, men det står på dem så les på dem for sikerhet skyld

Okei.dc er likestrøm mens ac er vekselstrøm. Bateri er likestrøm, og siden du har ac (altså vekselstrøm) kan du ikke bruke pateri så lenge du ikke har en egen trafo som lager vekselstrøm ut av likestrøm.

Så trafoen i hølttaleren transformerer ikke ac til dc. Han kun setter ned volten. Så det beste forslage jeg har er å kjøpe en universal trafo som du kan stille inn volten på. Fåes sikkert på clas olson.