Web Analytics
Jump to content

Garry moore distortion

Recommended Posts

var ikke det en Ds1 han brukte akkurat på den?

Sikkert noe slikt - eller en eller annen basic dist pedal, men poenget er at en DS1 låter totalt forskjellig foran en oppmikket marshall på full smekk med en Les Paul, en den låter foran en eller annen "hjemmeforsterker" på "husnivå" med en eller annen tilfeldig gitar

Det er veldig få pedaler som ikke forandrer totalt karakter avhengig av hvilken gitar og amp du bruker den sammen med. Og den typen endeløs sustain GM ser ut til å ha på nevnte plate, er ikke noe en enkel dist pedal gir deg sånn uten videre. Heller ikke en compressor/sustain pedal. Det dreier seg mye om ting som spiller veldig høyt, og rør som komprimerer/vrenger, lyd som er eq'et og endret i ettertid og dermed også låter ganske annerledes enn hva man får til på "stuevolum"

Var ikke meningen å være belærende eller utidig, jeg vet jo ingen ting om din gitar/forsterker/erfaring/dyktighet men jeg tror du kunne fått litt bedre hjelp om du forteller litt om nettopp slikt. Da er det kanskje noen andre som har erfaring med samme type utstyr eller setting og kan gi noen litt bedre råd.

Jeg ser du spør om guitar-rig i en annen tråd - dette vil være et mye enklere verktøy for å oppnå en slik type lyd for innspilling eller for "hjemmebruk" enn å forsøke å finne en dist pedal som gjør jobben. Vel, det er nå min mening i alle fall.

Og angående DS1 - dette er vel en av de mest utskjelte pedalene med årene, men med riktig forsterker og gitar, samt brukt på riktig måte opplever jeg det faktisk som en veldig brukandes pedal til en del ulike ting. Jeg tror det er et klassisk eksempel på at en rimelig pedal ikke leverer det mange ferske gitarister forventer seg ut av en (tross i alt veldig) simpel dist pedal, som jo ikke nødvendigvis låter noe særlig hvis verken gitar eller amp låter all verdens i utganspunktet.

var ikke det en Ds1 han brukte akkurat på den?

Var visstnok en Marshall Guv`nor.

Husker jeg hadde den engang.

En litt dyrere måte er å skaffe en Axe-FX II :D

Er en Still got the blues preset i den som låter dead on med Les Paulen min!