Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Forsterker til sommeren, trenger litt tips


Anbefalte innlegg

Skal ha meg forsterker når feriepengene kommer å trenger litt tips om hva som duger

Spiller for det meste metall, men er og innom mye annet, skal ha topp+cab, må ha rør, grei clean og nok power til å spille med en hardtslående trommis. Liker pickups med høy output så headroom er greit å ha. En ting til jeg liker godt er muligheten til å bruke forsterkern til å spille inn hjemme uten å bråke, altså en sånn emulated out eller hva det heter(vet at laboga the beast har en sånn).

Jeg hører mye på periphery å liker veldig godt gitarlyden misha har. Ønsker en forsterker med 2 kanaler så jeg kan switche fra distorted til clean kjapt.

Har ingenting imot å kjøpe brukt.

Maxpris head+cab = 8k

DT

Endret av Dead Theory
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Takk for svar gutta.

Har vel kanskje lagt meg litt lavt ja, kan gå for en combo kanskje. Altså, jeg MÅ ikke høres ut som periphery, det var for å komme med et lite eksempel, liker drop tunings og STOR gitarlyd. Hvilke topper kan dere anbefale da, fra 8k og nedover? Så får jeg heller spare litt extra til cæb

Endret av Dead Theory
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kanskje en brukt Marshall TSL 2000 kan du finne til 6000-7000 og ett 2x12 kab til 2500-3000,- og en attenuator etterhvert. Da er du vel på plass.

Har faktisk fått tilbud om å kjøpe en jcm2000 tsl60 topp til rett under 5k. Hvordan er denne når det gjelder lave tunings typ drop C? Er den "tight" nok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vet i grunn bare du når du prøver. Veit ikke hvilke krav du har. Bandet du liker så godt bruker Axe-FX leste jeg på wiki.

Edit: Du kan koble ekstern kab til komboen hvis openback ikke blir tight nok.

Endret av Æljen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.