Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Onboard vs Outboard preamp


simenandreas

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har 2 passive jazzbasser som jeg vurderer å oppgradere litt med en preamp. Også lurte jeg på om det er noen særlig forskjell på en onboard og en outboard preamp? Jeg har tenkt i en sadowsky retning, de har jo både onboard og outboard. Og en outboard vil jo være det billigste for den vil jeg jo kunne bruke på begge to. Har også sett på Xotic BB preamp. Den får vist gode tilbakemeldinger, og jeg har erfart at mange profesjonelle bassister bruker den. Så hva er deres anbefalinger av en preamp? Er det noe annet jeg har oversett? Vil også legge til betraktning at jeg er veldig fan av strengelyden til singelcoils. Og jeg vil ikke miste dette på noen som helst måte, hvert i mot. VIl også si at jeg har en Countryman type 10 Di-boks. Så en preamp Di-combo er noe jeg egentlig ikke trenger.

Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan bruke EMG BTC preamp i bassene hvis du vil ha noe som ikke farger lyden for mye. Det vil nok også bli billigere med 2 av disse enn en Sadowsky- eller Xotic-preamp.

Evt. en bass med EMG BTC og en med en Stingray-type preamp? Det skulle dekke et ganske vidt spekter av lyder til en veldig overkommelig pris, og Stingray-preampen regnes som veldig "musikalsk" om ikke 100% transparent.

Endret av el_roffo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs litt hva du vil at den preampen skal gjøre, skal den farge lyden i en bestemt retning, er det mer en boost du trenger, skal det være mange kontroller på den, rør osv. Det finnes jo utrolig mange løsninger..

Selv har jeg gode erfaringer med Audere Audio, den farger ikke lyden, holder skyhøy kvalitet på komponentene, er enkel å installere og forholdsvis rimelig.

http://www.audereaudio.com/JZ3.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.