Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

JCM 2000


Kentucky

Anbefalte innlegg

jeg har hatt min JCM 2000 DSL i 1 1/2 år nå, og jeg kan med trygghet si at det er en jævla bra forsterker til sitt bruk. men, jeg har 100w versjonen, og et "problem" med denne er at du må spille ganske høyt for å fet lyd. den låter tamt og innestengt opp til ca. 4-5 på volumen. jeg hadde den på 9 (med 1960a 4x12 kabinett) da jeg spilte med no kompiser på skolen, og da snakker vi om feit lyd! men det er veldig få som har mulighet til å dra en forsterker på 9..

om denne passer så bra til metall er jeg ikke helt sikker på.. den lager forholdsvis bra metallyder (med Les Paul'en min) men det finnes andre forsterkere som gjør dette bedre, og en ting som er viktig å huske på er at det er en Marshallforsterker. Ikke en Fender, Mesa Boogie, Peavey osv. Den lager den klassiske Marshallyden, og har IKKE feks så bra cleanlyd som en Fender har, og låter ikke like heavy som en Mesa Boogie..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil nå hevde at det finnes bedre amper enn Marshall for å spille metall. Nå har jeg riktignok ikke testet en JCM2000 topp på 4x12" kabinett med volumet over 3, så jeg har ikke full kompetanse på feltet, men ENGL toppene ligger rundt samme prisleie og skal ha langt råere vreng. Jeg kan koke ihop en liten review så snart lick dumper Fireballen min på postkontoret :D Etter min mening er Marshall superhypet... ville faktisk heller kjøpt en RH100 fra Randall enn en DSL hvis det var til metallisk bruk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men så duger ikke randall til stort mer enn metall heller ;)

Men er enig i at Marshall ikke er det ideelle til metall. Har en ENGL Screamer selv, og da jeg hadde en dsl 100 watter tilgjengelig plugga jeg heller screameren i 4x12 kabinettet. Og det er en av de små ampene til ENGL hehe. Drømmen er dog en Diezel herbert (helst skulle den vært på under 100 watt, men det får ikke hjelpe ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marshall JCM leverer jo den feteste rockelyd på jord! Ok nå skal ikke jeg komme her og komme her. Har ikke prøvd så ekstremt mange amper da, men marshall JCM serien er en konge serie. Marshall har jo produsert en del drit de da, men JCM er noe av godsakene! Noen som er enig eller?

Pluss de ser så sexy ut! 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Per: synes du marshall sine topper ser finere ut enn f.eks. den skinnende Diamondplate'en på rectifiere? Eller kanskje stålrørene i front på ENGL Savage? Grillen på Framus Cobra er ganske smuud den også... men hvis du med "Sexy" mener at de ser helt streite ut, så er jeg med ;) Rema filosofien melder seg i bakhodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt DSL100 med 4*12 cab, og kan ikke si annet enn at jeg var ekstremt fornøyd; herlig cleankanal, saftig vrengkanal. Men til gnålemettall? Nei. Nå har jeg en TSL122, ikke like fornøyd med cleanlyden i den, men herlige vrengkanaler. Men til gnålemettall? Nei. Sånn er det bare. Men har du mid-pottet på over 4 og opp, så vil jeg anbefale disse to ampene til omtrent hva det skal være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marshall JCM leverer jo den feteste rockelyd på jord! Ok nå skal ikke jeg komme her og komme her. Har ikke prøvd så ekstremt mange amper da, men marshall JCM serien er en konge serie. Marshall har jo produsert en del drit de da, men JCM er noe av godsakene! Noen som er enig eller?

Pluss de ser så sexy ut! 8)

er så absolutt enig! har fortsatt til gode å prøve en dårlig JCM forsterker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.