Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ett kjapt spørsmål...


johs

Anbefalte innlegg

Jeg bruker nå en fender bandmaster med et marshall kabinett. Utgangen på amper er 4ohm mens marshallen er 8 ohm. Ampen har to utganger. Kan jeg bruke fender kabinettet mitt på 4ohm i tillegg til marshall kabinettet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt avhengig av motstanden på elementene i kabinettene dine, og antall elementer så kan det være at du kan wire om til en total last på 4 ohm?

Hvor mange utganger har du på amp, eller tenker du viderekoble kabbene?

Gtrcm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Sorry for trådkupp

Gjør jeg noe feil ved å koble to 8ohms kaber inn i en THD 8ohms hotplate?

er vel kun feil om du bypasser signalet fra forsterker/ kjører uten attenuation. om attenuatoren er på vil jo den se ohmn til forsterkern og du skal være trygg. har hotplaten utganger til to kabinetter? trenger du to kabinetter om du skal dempe lyden?

gtrsn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er vel kun feil om du bypasser signalet fra forsterker/ kjører uten attenuation. om attenuatoren er på vil jo den se ohmn til forsterkern og du skal være trygg. har hotplaten utganger til to kabinetter? trenger du to kabinetter om du skal dempe lyden?

gtrsn

Det jeg tenkte var at: når jeg tar 8ohm ut fra ampen inn i THDen(med 8ohm, som er parallel) så skal jeg vel ha to 4ohm. om det å ha 8ohm da blir feil var tanken.

Ja bruker den til å vrenge power ampen, kabene står sprett på scena; en der jeg vanligvis står og en i fronten når jeg når på scenekanten.

Endret av whiplash
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra brukermanualen:

II. AS A POWER ATTENUATOR TO TWO SPEAKER CABINETS: Same as above, except connect cables from both speaker outputs on the Hot Plate to your two speaker cabinets. These output jacks are wired in parallel, so if both speaker outputs are being used, the 2Ω Hot Plate would be needed for two 4Ω speaker cabinets, the 4Ω Hot plate for two 8Ω cabinets and the 8Ω Hot Plate for two 16Ω cabinets.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.