Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Mesa Boogie Mark V


Wreen

Anbefalte innlegg

Heisann!

Sitter å kikker på ny forsterker om dagen.

Noe må man jo bruker feriepenger på også! ;)

Jeg spiller i flere band i forskjellige sjangere, det går i alt fra pop, rock, soul, disco til noe som er litt mer jazz. Jeg liker godt litt heavy saker, men har ikke noe band som spiller det.

Anyway, en god allround forsterker er jeg avhengig av ihvertfall.

Så jeg har kikket litt og hørt mye, har ikke prøvd fult så mye enda.

Mesa Boogie Mark V høres jo ut som en forsterker som kunne gjort jobben, så jeg lurer på om noen har noen meninger eller erfaringer med den?

Har også snusa på Roadking 2 toppen, men jeg ser det ligger et par Mark V på finn nå, så lurte på om jeg skulle ta meg en kjøretur for å prøve en av de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har ikke prøvd noen av toppene, men jeg tror ikke road king ville være så bra til jazz eller pop.

Det eneste jeg har hørt av roadking er Dream Theater albumet train of thought og jeg tror ikke (er ganske sikker på) at gitaristen der

bruker road kingen til clean lyd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mark V er konge, men den krever sin mann og få justert med alle mulighetene den har. For en proffmusiker er den sikkert en drøm.

Personlig hadde jeg gått for en RA-100 hvis jeg skulle hatt meg ny Mesa nå. Den er langt enklere å sette opp, og låter fantastisk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mark V er konge, men den krever sin mann og få justert med alle mulighetene den har. For en proffmusiker er den sikkert en drøm.

Personlig hadde jeg gått for en RA-100 hvis jeg skulle hatt meg ny Mesa nå. Den er langt enklere å sette opp, og låter fantastisk.

Enig med deg. Royal Atlantic låter sinnsykt bra. Beste i Mesa range´n IMO.. Enkel å få feit lyd i. Både clean, crunch og higain...

Mark V låter kanon den også, men holder en knapp på RA-100

Endret av Kriig
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for litt tilbakemeldinger her!

Jeg tror det blir en liten tur for å kikke på en Road King 2 til helgen. Dyr forsterker, men virker jo som denne kan gjøre jobben.

Noen som har noen erfaringer å dele angående den ampen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for litt tilbakemeldinger her!

Jeg tror det blir en liten tur for å kikke på en Road King 2 til helgen. Dyr forsterker, men virker jo som denne kan gjøre jobben.

Noen som har noen erfaringer å dele angående den ampen?

Jeg har en slik og bruker den live. Jeg bruker komboen med et Mesa 2x12 Slant cab som gitar monitor.

Det må vel sies å være den mest fleksible live amp noensinne ... utrolig med muligheter til å stille lyd og nivåer.

Det som var hovedårsaken til at jeg gikk for den er muligheten å velge rør til hver kanal.

EL34 på de kanalene som skal ha Marshall feel og 6L6 for mer Blues-Clean og Metal ....

Eneste negative er at den er svintung ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.