Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Til Stratocaster kjennere


Thammarat

Anbefalte innlegg

Hei,

Til dere som er stratocaster kjennere. Etter at jeg har hørt mye bra om Squire Classic Vibe serien, dro jeg for å prøve en slik 50's og fant at ryktene stemte bra. Det virker som veldig bra kvalitet mhp. pris. Gikk å lurte en stund på om jeg skulle kjøpe en, men problemet var at gripebrettet er av den smaleste typen og jeg synes det blir for trangt for fingrene på de første bånda. Så det ble til at jeg kjøpte en Fender Classic Player 50's da den er litt bredere og mer lik Ibanez'en jeg har fra før. Men det jeg ikke har fått med meg er om det er forskjell på bredden på en classic vibe 50's kontra en 60's? Ene er jo lønnehals da, men er det noen som vet om det er forskjell på bredden på dem? Har litt lyst på en 60's for å evt. modde litt. Hadde vært fint med inputs om hvilke noiseless pickuper som kunne passe for best spektrum av musikksjangere men mest med vreng da og bra fylde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle modellene du omtaler er vel ment å ha 42mm gripebrett-bredde ved nut/oversadel, men som oftest er det en del variasjon på asiatiske gitarer. Jeg har målt alt fra 40-42 på samme modell av en gitar.

Mexico Fenderen kan også variere litt, og du kan jo ha endt opp med en som er nærmere 43 enn 42mm.

Standard på Fendere er forøvrig 41, 42 eller 43mm

Husk at også gripebrettradius (gripebrettets bue) og til og med halsens tykkelse/profil vil kunne påvirke hvordan du oppfatter gripebrettets bredde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle modellene du omtaler er vel ment å ha 42mm gripebrett-bredde ved nut/oversadel, men som oftest er det en del variasjon på asiatiske gitarer. Jeg har målt alt fra 40-42 på samme modell av en gitar.

Mexico Fenderen kan også variere litt, og du kan jo ha endt opp med en som er nærmere 43 enn 42mm.

Standard på Fendere er forøvrig 41, 42 eller 43mm

Husk at også gripebrettradius (gripebrettets bue) og til og med halsens tykkelse/profil vil kunne påvirke hvordan du oppfatter gripebrettets bredde.

Takk for bra info! Dvs at jeg da bare må prøve forskjellige eksemplarer og se hva som føles best. 50's Mexico'en min har jo V-shape hals så det har sikkert endel å si ja. Liker iallefall den bra. Har en billig affinity type som jeg fikk med en forsterker en gang. Den er iallefall håpløs å spille på i forhold. Har iallefall lyst på en bra fender/squire med rosentre brett. Må ha en bra farge å synes jeg selv om det ikke er viktigst. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.