Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Jæren: Blues/Soul/Rock/Country band søker bassist


foglest

Anbefalte innlegg

Hallo! Nærbø-basert band med eget lokale søker etter en bassist. Vi er fra 23-31 år, og besetningen består av trommis, gitar, piano/orgel og 3 vokalstemmer. Musikken er veldig variert, men målet er å spille BRA musikk som er brukbar til fest. Vi har allerede låter fra bl.a. Fleetwood Mac, Allman Brothers, Joe Cocker, The Band og Little feat.

Finnes det bassister på Jæren eller?

Mvh Lasse Fuglestad ( 906 13 594 )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Fristende :) Er snart 20 år, spiller hovedsaklig trommer og gitar, men trakterer bassen bra. Kunne tenkt meg å spilt med folk som er eldre enn meg for en gangs skyld, et litt mer voksent band enn jeg er vant med fra tidligere. Er for tiden i militæret, men hvis dere fremdeles mangler bassist i høst (september) så prøvespiller jeg gjerne. Bor i Egersund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Har fått tak i bassist, men er alltid spennende med nye folk! Har funnet ut at et band forandrer seg nokså fort, så kan være greitt å ha en dialog når du er ferdig i militæret. Hvilen type musikk spiller du, og hvor lenge har du spilt?

- Lasse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Det finnes musikere på Nærbø men de er enten i en klikk eller kjellerbaserte :P Men noen av oss må jo prøve å komme oss ut! Bare for å oppdatere alle her: Vi har gått mot et mer Classic Rock basert band, med innslag av andre ting. Fokus på trykk og god stemning, à gode gamle Boston og Kansas låter. Vi består per idag av gitarist, bass, trommer, en på piano orgel og gitar og en kvinnelig vokalist, med innslag av den ene gitaristen (samt koring).

Dersom noen har forslag til supplering tar jeg det gjerne opp med resten av bandet! Bassist har vi som sagt nå anskaffet. Det jeg ser kan være en mulighet, uten at jeg har hatt noe kontakt med bandet ang. dette, er heltids orgelist, en gitarist som er rå på både rytme, solo og spesielt spille to stemte soloer med den andre gitaristen, eller eventuelle blåsere osv. Synes det er veldig kjekt å bytte roller innimellom.

- Lasse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.