Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Unbrakonøkkel for justering av warmoth pro hals


Anbefalte innlegg

Hei,

har kjøpt meg en warmoth pro hals, men sliter med å finne riktig størrelse på unbrakonøkkel for å justere halsen. Veiledningen for å justere halsen finnes her:

http://www.warmoth.com/Guitar/necks/sideadjust.aspx

Unbrakonøkkelen for å justere "side-adjust nut" ("B" på figuren) fulgte med halsen, men ikke "heel-adjust nut" ("A" på figuren). Har unbrakonøkkelsett både i tommer og mm, men finner ingen som passer. Skulle tro det var tomme-settet som burde passe, i og med at det er en amerikansk vare. I tomme-settet mitt har jeg størrelsene [...] 3/16, 1/4, [...], men den første av disse blir for liten og den andre for stor. Var på Biltema nå, men så vidt jeg kunne se har ingen av settene der noen unbrakonøkkel med størrelse mellom 3/16 og 1/4.

Så hvordan går jeg frem for å finne en unbrakonøkkel som passer? Utrolig kjedelig at det ikke ble sendt med sammen med halsen. Noen som vet hvilken størrelse som passer?

Kenneth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det 7/32.Kjøpte et sett på TESS,med 0.50-1/16-5/64-3/32-7/64-1/8-9/64-5/32-3/16-7/32-1/4-5/16-3/8,(jeg trengte 0.50 og 1/8 til straten)

Takk for kjapp resons. Hva og hvor er TESS? Får man tak i den dimensjonen i en vanlig jern-/byggvarehandler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://tess.no/ Vet ikke hva de har i byggevarebutikker,ville heller satset på Tools,Mekonomen,Jernia...den type butikker.

7/32" er ca. 5.6mm og 5.5mm nøkkel funker bra. Fins på Biltema, Clas Ohlson o.l.

På biltema hadde de mange sett med unbrakonøkler, men de vanlige settene hadde 5mm, 6mm, osv, men ikke 5.5mm. Kan ta meg en titt til og se om de har dimensjonen du foreslår. Evt sjekke tess.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte mine på Clas, der følger det med 5.5mm i det billigste settet. Men det ser ut som Biltema skal ha i tommestørrelser.

Har du sjekket det på hjemmesiden dere? Har du i tilfelle link til produktet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De står i tommestørrelser på samme siden, det var de jeg tenkte på... :)

Skjønner. Kan ikke se noen liste over størrelsene som inngår i settet. Bare jeg som er blind, eller ståre bare største og minste størrelsen der? Hadde vært nyttig å verifisert av 7/32" er med i settet før jeg reiser ned igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.