Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NAD: EVH 5150 III 50w


Blix

Anbefalte innlegg

Kom en liten pakke i posten fra Thomann i går gitt. Har siklet på 50watteren siden jeg ble oppmerksom på den, og har jobbet plenty overtid de siste månedene for å finansere en.

Lite av de på lager, men da det dukket opp en "B-Stock" på Thomann var det bare å fleske til.

Den kom meg på totalt 7288,- med frakt og moms, slett ikke ille!

Helt perfekt stand, umulig å se at det var en returnert forsterker.

Litt pron:

51531.jpg

By blix72 at 2012-03-30

51532.jpg

By blix72 at 2012-03-30

51533.jpg

By blix72 at 2012-03-30

DS-1 for skala:

51534.jpg

By blix72 at 2012-03-30

Kanal 1 og 2 deler kontroller, og det fungerer uproblematisk for meg med humbuckere, meget god cleankanal. Kanal 2 er sannsynligvis den jeg vil bruke mest, super hi-gain som funker til det meste.

Kanal 3 vil være en ren solokanal. Den har massivt med gain og er SINT! :)

Ampen er veldig "lettspilt" og eksplosiv, fantastisk god feel. Jeg hadde den første 5150 fra Peavey tidlig 90-tall og den var mye "stivere".

Selv om det er en "Van Halen" amp, så låter det ikke VH1, men fantastisk god lyd uansett, og ganske så mye mer "brown" enn Peaveyen, spesielt kanal 2.

Her satt opp i stua, wet/dry med en Intellifex og Velocity 300 poweramp, Jet City kasser med Electro-Voice EV12L:

rig1d.jpg

By blix72 at 2012-03-30

Låter rett og slett massivt!

Kanalswitching og effektloop kan styres med midi, et kjempepluss for meg, da jeg kan styre den via pedalbrettet, meget kjekt. Standard gitarkabel mellom kanalvelger og forsterker forresten, kjekt å slippe en spesialkabel. :)

Har dessverre ikke noe mulighet for noen brukbare lydeksempler av riggen, men tro meg, det låter kule!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker!

Ja , forbausende billig må jeg si! Er nå halvdøv etter å ha kost meg fælt lenge på godt volum i dag, fy F så gøy! :)

Sykt mye punch man får fra EV12L høytalerene også, men frister med en matchende 2x12" for full w/d/w... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Bestilte 2x12" i matchende ivory i går. :) Blir lekkert!

Testet headphoneutgangen her om dagen, forbausende fett resultat:

Ikke helt stemt og tvilsom timing, men artig lyd for en kjapp demo.

Endret av Amund Blix Aaeng
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.