Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Pers lyst!


Per

Anbefalte innlegg

Mange artister som har blitt "Big In Japan" :D Kanskje det er noe å satse på?

Det der er ifølge Marty Friedman en misoppfatning som mange har om det japanske platemarkedet...

Oppblåst i media altså? Hmm. Weather Report og Frank Zappa var jævlig store i Japan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vil også flytte til Kino, jævlig feite stoler der, samt nice toaletter :P filmene er ikke alltids på topp though...

Helvete det var skrivefeil :evil: :arrow: :( :arrow: :) :arrow: :D :arrow: 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppblåst i media altså? Hmm. Weather Report og Frank Zappa var jævlig store i Japan

Om jeg ikke husker helt feil, så mente han at det japanske markedet faktisk ikke varså opptatt av all populær vestlig musikk som enkelte skulle ha det til. Han sa at det kun var et fåtall band/artister som hadde status på like linje med de kjente nasjonale artistene. Selvføligelig er det japanske markedet meget stort, men i forhold til dette er altså salget av vestlige artister generellt labert.

Selv vet jeg farlig lite om dette stemmer, men regner med at Marty vet hva han snakker om ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du nevner det Will Reyna, tror jeg at jeg har lyst til å flytte til Kino eller Japan eller noe... De virker så koselige!

Mange artister som har blitt "Big In Japan" :D Kanskje det er noe å satse på?

Guns n' Roses var store i Japan, det samme var Duff McKagan da han gikk solo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag når jeg Leste Classic rock, og det der intervjuet med Cliff. Der sa cliff at han gledet seg til han fikk nok penger til ha et egent sted og bo... Master Of Puppets solgte jeg drit mye! Hvor mye må man selge for at man skal tjene på det? Metallica tjente visst ikke penger før master of puppets 8)

Penger er jo ikke alt seff!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye må man selge for at man skal tjene på det?

Kan ingen nøyaktige tall over hvor mye Guns n' Roses solgte, men Axl Rose sa en gang at de sluttet å telle hvor mye de tjente da de nådde 100 millioner $ :roll: Det er en helvetes sum med kroner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. Fy [sensurert]! Det er så mye penger det..

Joa, det er sant. Men hvis man ser på hvor mange bra sanger de lagde + at DEBUT-PLATA (Appetite For Destruction) var 3 år (?) på topp 200 og at den er 3x så bra som "Greatest Hits", så er det bare fortjent :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke meningen å ødelegge noen drømmer her, men jeg er ikke sikker på at livet alltid smiler til en rockestjerne.

Virker som de aller fleste rockestjerner har (hatt) noen form for alkohol/narkotika problemer.. Bli gjenkjent uansett hvor du er, hele tiden.

Men det er vel en slags livsstil.. Jeg fatter ikke at f.eks. Rolling Stones har klart å holde på og sammen så sinnsykt lenge. All den driten de har vært igjennom. De har vel vært dopet det meste av tiden.

Sikkert fett å være rockestjerne i kontrollerte former da. Men jeg tror det er lett å ta av..

Men det er nok vannvittig mye hard jobbing som ligger bak. Noe av det kjipeste må vel være å bli et "one hit wonder" band..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør litt hvor stor hitten blir. Jeg hadde ikke hatt noen problemer med å gjøre en kommers sang som hadde brøfødd meg resten av livet, sånn at jeg fikk gjøre tingene jeg virkelig ville. Det er plenty av kunstnere og musikere som har livnært seg på den måte.

Ta f.eks de svarte jazzmusikerene i New York på 30-40- tallet. På ettermiddag kveld, spilte de enkel og kommers musikk (den tidens pop), når de gigene var ferdig dro de hjem til Harlem og spilte for sin egen del. Det var der bebop ble skapt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.