Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Låter for gitar frelste


Thammarat

Anbefalte innlegg

Hei gutter og jenter!

Litt musikk fra en muligens ukjent artist selv for gitarfrelste. Dette er gutten sin gitt. Nei se det ja det er ikke hvor dyrt utstyret er som gjelder :-)

Selv synes jeg han spiller skjorta av de fleste både på teknikk og spesielt feeling i de fleste sjangere og jeg tror jeg har hørt de fleste som gjelder :-) Nydelige akkorder også. Søk og du finner metal av han også som er absolutt "up there". De nederste på lista bør ikke sees av de som har dårlig motivasjon til øving, da det vill kunne føre til at gitaren blir permanent lagt på hylla :-)

Kos dere!

Fra start og fra 8:45

Fra start til 2:45

Fra 7:35 og ut:

Damjan Pejcinoski

Endret av Thammarat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jack Thammarat er dyktig han, det skal han ha :)

Når det kommer til teknikk og feel finnes det utallige gitarister som gjør dette mye bedre enn Jack - men det er en annen diskusjon :)

Ja se der ja :-) Det var akkurat det jeg ville høre for jeg er ute etter alt jeg kan finne av superbe gitarlåter uten å søke igjennom hele youtube. Jeg er ferdig med metalltiden så er ikke ute etter slikt men har du noe bra fusion Jazzrock etc. å tipse om så hadde det vært kjempe. Låter/solo'er som bygger seg opp fra grunnen av mener jeg hvis du skjønner :-)

Endret av Thammarat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk ut Andy Wood. Litt i samme gata som Jack, bare litt mer radikal.

Hører nå på "A Disconcerting Amalgam" med han. Definitivt en jeg skal høre over! Teknisk brilliant helt klart, men må bare finne noe som er litt mindre shred av han nå :-)

F** må snart komme meg i seng. Må visst kjøre ungene til skolen først da hehe. Har fri da serru!

Takker condemned for inputs sålenge!

Endret av Thammarat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ferdig med metalltiden så er ikke ute etter slikt men har du noe bra fusion Jazzrock etc. å tipse om så hadde det vært kjempe.

Godt å høre du er ferdig med det metalltullet. Mange sliter med det i åresvis. Ellers er det en Allan etellerannet som visstnok spiller gymsokkene av de fleste innen opprocket fusionsmusikk............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre du er ferdig med det metalltullet. Mange sliter med det i åresvis. Ellers er det en Allan etellerannet som visstnok spiller gymsokkene av de fleste innen opprocket fusionsmusikk............

Hei Gluke! Joda hvis det er Allan Holdsworth du tenker på, så har jeg hørt på han nesten fra han gikk i kortbukser. Har LP''er med bla Soft Machine (spesielt "Bundles" lengste kontinuerlige shred'en i historien er vel på på den plata), samt Tempest og det meste av solo albumene hans. Men musikken hans er ultra tung å høre på og jeg er vel blitt for gammel til stoffet hans nå. Men av og til og enkelte låter går bra enda :-)

Uansett, som det blir nevnt ovenfor er det visst ikke lov å fortsett denne tråden så vi får heller møtest i videotråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset, Audun! btw. fin sak du har i signaturen, med Slash/keith :-)

Historien påberoper seg å være sann, men som med veldig mye som har med Keef å gjøre, er det nok mulig å ta den med en klype salt. ;) (Jeg er fan, uansett, og synes ikke at sannheten skal ødelegge en god historie... :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Historien påberoper seg å være sann, men som med veldig mye som har med Keef å gjøre, er det nok mulig å ta den med en klype salt. ;) (Jeg er fan, uansett, og synes ikke at sannheten skal ødelegge en god historie... :P )

Tja, det er litt brutalt å si det, men jeg tør jeg :-) Jeg er no fan av Slash forutenom at han virker som en ok fyr, men etter det jeg har sett opp igjennom åra av gitarister og det de får ut av amp'en, så virker det som at jo lavere gitaren henger jo dårligere er det som kommer ut. Men med noen unntak som f.eks Page på sitt beste og Paul Gilbert for å nevne et par. Blir kanskje grilla av slike utsagn, men men. :) En annen sak er jo at det er andre som holder på å bli kvalt av gitaren også. sjekk Alex Hutchings LOL, men han er derimot superb på fjøla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har helt sikkert hørt om Lars Haavard Haugen? =p Jeg levde lenge under oppfatningen at dette var en reinspikka countrygitarist født med telecaster festa til magen, men gud hvor feil jeg tok. Sjekk også ut Nuno Bettencourt! Speller jo rock'n roll, men har tydelige spor av funk, jazz og fusion i spellinga si.

http://www.youtube.com/watch?v=7gJ4Rin9dqo"]http://www.youtube.com/watch?v=7gJ4Rin9dqo

Endret av orsvend
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har helt sikkert hørt om Lars Haavard Haugen? =p Jeg levde lenge under oppfatningen at dette var en reinspikka countrygitarist født med telecaster festa til magen, men gud hvor feil jeg tok. Sjekk også ut Nuno Bettencourt! Speller jo rock'n roll, men har tydelige spor av funk, jazz og fusion i spellinga si.

orsvend, for å summere opp, har ikke hørt disse før, men en perle av ei låt etter min smak. Digger lyden på gitaren spesielt her og selvfølgelig groovet. Råtass akkorder også ;) Når det gjelder Lars Haavard Haugen, så ser det ut som han kan håndtere en gitar ja :) , men for å være ærlig så klarer jeg ikke engang kommentere det jeg hører der for mye av den musikken er som en ustemt hardingfele for ørene mine...fysj fysj æsj hehe

Endret av Thammarat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.