Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Måsegull [prog metal]


Knutern

Anbefalte innlegg

Takk for responsen, karer!

Feit produksjon, deilige trommer og konge gitarlyd. 1:25 er epic! Digger sånt når det er uten "djent".

Takk skal du ha! Har fått litt tilbakemelding om at kicken er litt for høy og at snaren drukner litt i ny og ne. Personlig syns jeg gitarene er hakket for høy fra 1:25, men er ellers meget fornøyd med den delen.

Fet låt! Synes jeg hører både Tesseract, Meshuggah og Gojira inni her.

Jeg synes trommene låt litt for uekte, men ellers synes jeg mixen var bra.

Jeg har hørt jevnlig på disse bandene, så takker for komplimentet. Trommene føler jeg også høres noe "uekte" ut, som du sier, men jeg føler den er stilriktig. Tror kanskje jeg har vant meg til å høre de slik..

Haha, vildhjarta-ripoff på 1:10. Ellers veldig kul ambidjent! Tesseract- og spesielt Vildhjarta-inspirasjonen skinner igjennom :) Feit produksjon!

Måsstaden har gått i loop siden release, så det er fullt ut mulig dog jeg personlig ikke ville kalt det en rip-off :) Ellers takk for de vennlige ordene!

Dette var bra. Fete riff og mix :)

Hva brukte du til å spille inn gitar med?

Takk skal du ha! Som skrevet ved låttittelen har jeg brukt Pod Farm 2.0 gjennom en Toneport UX1. Gitaren er en Ibanez Universe 777-BK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig stilig det der "klokkespillet" ditt med clean gitar! Må ellers si jeg synes trommesoundet, og spesielt basstromma blir alt for komprimert, maskinmessig og "klaskete". Men nå er dette et godt stykke unna min sjanger også. Du spiller veldig bra gitar, uansett. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måsstaden har gått i loop siden release, så det er fullt ut mulig dog jeg personlig ikke ville kalt det en rip-off :) Ellers takk for de vennlige ordene!

Hehe, når det er noe man hører mye på er det lett å bli "sterkt inspirert" ihvertfall :)http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=1cEU2kj68Is#t=68s

Men det er en uviktig detalj, cool shit bro!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig stilig det der "klokkespillet" ditt med clean gitar! Må ellers si jeg synes trommesoundet, og spesielt basstromma blir alt for komprimert, maskinmessig og "klaskete". Men nå er dette et godt stykke unna min sjanger også. Du spiller veldig bra gitar, uansett. :)

Takk, Audun! "Klokkespillet", som du har valgt å kalle det, er absolutt en av de tingene som tiltrekker meg mot denne stilarten. Har fått litt kritikk på trommelyden ja - at den fremstår noe "uekte", men jeg føler at den er stilriktig. Igjen, takk skal du ha! :)

Hehe, når det er noe man hører mye på er det lett å bli "sterkt inspirert" ihvertfall :)http://www.youtube.c...EU2kj68Is#t=68s

Men det er en uviktig detalj, cool shit bro!

Jeg burde nok ha variert litt mer med hva jeg hører på, men albumet er så gjennomført at jeg ikke klarer å la være.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wee.. har ventet på denne!

Gjennomført.

Litt å bryne seg på, men ta alt gjerne med en klype salt:

Den ene spock'en blør ut mye i room i forhold til OH-mikken. Vanskelig å følge slagene fra den med klang som dominerer det tørre.

Faktisk virker det som alle cymbaler unntatt rides mangler presence, altså nærheten. Ingen fare tho, er mer en preferanse som jeg syntes ville passe såpass nære kick/skarp og gitarer.

Skarpen har godt av litt room / ambiens. Har forøvrig fin snap og low-end. Hvis du kan styre bottom-mikk til denne, anbefaler jeg å jekke denne ned for å få ned hørbarheten av vaierne under.

Kicken er fin. Perfekt våt og riktig klikk. Kan faktisk dempe hele kicken 1-2dB for balansens skyld.

Syns hi-hat'en er litt tynn. Kunne godt ha blitt shelva rundt 250-600Hz for å gi den mer body og ikke bare rasling.

Komposisjonsmessig flott. Du avslutta denne pent. Jeg avslutter aldri noe :mellow:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.