Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Cabel mellom pedaler


Per

Anbefalte innlegg

Okay. Mitt tips er at dere bruker kabler av god kvalitet!

Ikke bruk tusenvis av kroner på kabler hvis riggen din ikke er er verdt det, eller at dere synes det er alt for mye.

Først, patchekabler for pedaler. Her er det bare en ting å bruke!

George L kabler er av bra kvalitet, har bra plugger og ikke minst, der er loddefrie. Jeg vet ikke om akkurat det er en fordel for meg, men de er veldig kompakte fleksible. Must have hvis du har et pedalbrett.

Da kan du tilpasse akkurat den lengden du vil ha, med kun en tapetkniv, og stramme til med hånden.

Du får de på www.godlyd.no og de fleste gitarsjapper rundt om kring.

http://www.georgels.com/

Av vanlige gitarkabler så bruker jeg kombinasjonen Neutric plugger og Klotz Kabler. Har lyst til å teste ut noen bra ferdigkabler, men har ikke hatt råd til sånt. Kabler blir forbruksvare for en gitarsist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder patchkabler, så vil jeg si meg enig i at de korte kablene farger lyden veldig,veldig lite, ihvertfall mindre enn de boksene du måtte bruke,med mindre de alle har en flott true bypass. De kablene med mange farger det er snakk om her, innehar ikke noen kvalitet når det er snakk om slitasjestyrke,men lydmessig vil jeg anta de klarer jobben fint.

Når det gjelder lange kabelstrekk er det ingen tvil om at dyrere kabler låter annerledes enn billigere; mine MonsterCable's støyer mindre og har en hørbar klarere topp enn hva foreksempel klotzneutrik-comboen gjorde. Forskjellen er riktignok ikke stor, men i tillegg er MonsterCable svært enkel å legge sammen, i alle temperaturer, og det er livstidsgaranti på dem, selv om hunden til naboen din skulle spise den opp. Da er det verdt 350 spenn for hver kabel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først, patchekabler for pedaler. Her er det bare en ting å bruke!

George L kabler er av bra kvalitet, har bra plugger og ikke minst, der er loddefrie.

Neineineineinei! Loddefrie George L's er ikke turnétrygge. Du vil ikke ha patchekabler som ikke tåler turstress, og følgelig må du lodde. Derfor: Neutriks her også.

Men til hjemme-/studiobruk og testoppsett og slikt er George L's utrolig praktisk.

Ja, ok kan være litt enig. Hadde aldri brukt george L på en scene hvis pedalene sto løst. Står de fastmontert på et brett så skal det være bankers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg visste det kom til å bli krig.... Det blir fort vanskelig å sammenligne to kabler mot hverandre i en musikkforretning, særlig hvis du VET hvilken kabel som er plugget i. Øret er dessverre ikke et måleinstrument, men veldig subjektivt i sin oppfattelse av lyd, og vi kommer derfor aldri til å bli enige om hvilken gitar, forsterker, kabel eller batteritype som låter "best".

For å komme til tørre fakta (for dere som liker elektronikk), les følgende fra en som kan litt om faget (hele siden www.guitarnuts.com anbefales):

http://www.guitarnuts.com/technical/cords/index.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje Duracell betalte Erik Johnson en lump sum med penger for å si det? :P Når det går så langt som at man hevder noen batterier kan gi bedre tone enn andre, så er det kanskje på tide å få bakkekontakt. Greit nok at levetid på batterier varierer, men det er nå enten 1,5 eller 9v DC som kommer ut av de fleste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.