Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Mikrofoner til amp-mikking


Anbefalte innlegg

Hvem bryr seg? 2 varianter av helt middelmådig. Dessuten er forskjellene mellom forskjellige 58-er ofte større. en 58 kan låte helt jævlig mens en annen låter helt ok.

bruk en kvalitetsmikrofon i stedet.

Sm7b er den eneste mikrofonen fra shure jeg virkelig liker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forskjeller på 57 og 58. Synes det er ganske lett å høre forskjell på dem hvis du prøver å ta opp vokal med dem.

Men, som de andre har nevnt: bruk en 57. Den er ganske streit og direkte på lyden. Koster jo heller ikkenoe.

Så kan du ut ifra den farge lyden mer, med å kombinere den med en annen mikrofon. Kanskje prøve en kondensator? Synes en kondensator med 57 bringer frem mye mer av bunnen, og gir langt mer fylde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kan du ut ifra den farge lyden mer, med å kombinere den med en annen mikrofon. Kanskje prøve en kondensator? Synes en kondensator med 57 bringer frem mye mer av bunnen, og gir langt mer fylde.

Hender jeg gjør det på jobb om jeg ikke har med nok gode dynamiske

men totalprisen på en 57 + en god nok kondensator blir egentlig langt høyere enn å bare kjøpe en god dynamisk med en gang. En god kondensatormikrofon koster langt mer enn en god dynamisk. Dessuten ber man om problemer med en gang man putter mer enn 1 mic på 1 lydkilde. utfasing og jævelskap.

Forøvrig ender jeg ofte opp med å kun bruke kondensatoren om jeg har satt opp 2 mikker på en gitarforsterker. Bruker gjerne 57-en til å sende rundt i wedger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.