Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

ENGL Blackmore rørbytte eller noe annet gale?


Fugdup

Anbefalte innlegg

Forrige uke mens jeg satt å spilte begynte det plutselig å komme høye poppelyder og skurr innimellom..

Jeg lurte egentlig bare på hva som forårsaker dette. Er det rør som må byttes, eller kan det være noe annet gale med forsterkeren?

Hadde planer om å selge den, men før jeg gjør det, bør jeg vite om det kun er rørbytte som trengs eller om det er noe mer alvorlig.

Hva gjør jeg for å finne ut av dette? :)

Kan en noob som aldri har tuklet inni en forsterker gjøre det i det hele tatt, eller må jeg levere den inn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være dårlige rør, men det kan også være andre ting, for eksempel vakl/printbrekkasje, dårlige loddinger, brente motstander eller dårlige kondensatorer.

Du kan alltids prøve å bytte rør, her er en tråd med et bilde: http://www.englforum.com/viewtopic.php?f=20&t=2295

Hvis bildet virker skremmende er det bare å sette den inn til service eller selge den med skavankene. Det er ikke sikkert du får igjen pengene du brukte på rørbytte eller servicemann når du selger ampen.

Ta deg ein runde med ein kulepenn/blyant/lett tynn gjenstand og dunk forsiktig på røra medan forsterkeren er på. Då vil du ofte kunne høyre om enkelte rør har vorte øydelagde.

Er uenig i at dette skal være noen diagnose. Når du banker på rør finner du ut hvor mikrofoniske de er, ikke om de er ødelagt eller ikke. Alle rør kan være litt mikrofoniske, og dette trenger ikke være noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er uenig i at dette skal være noen diagnose. Når du banker på rør finner du ut hvor mikrofoniske de er, ikke om de er ødelagt eller ikke. Alle rør kan være litt mikrofoniske, og dette trenger ikke være noe problem.

Det har du sikkert rett i, eg er ingen amp-tech! Det har derimot løyst mine problem i mange tilfelle, så eg byrjar alltid der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være dårlige rør, men det kan også være andre ting, for eksempel vakl/printbrekkasje, dårlige loddinger, brente motstander eller dårlige kondensatorer.

Du kan alltids prøve å bytte rør, her er en tråd med et bilde: http://www.englforum...php?f=20&t=2295

Hvis bildet virker skremmende er det bare å sette den inn til service eller selge den med skavankene. Det er ikke sikkert du får igjen pengene du brukte på rørbytte eller servicemann når du selger ampen.

Er uenig i at dette skal være noen diagnose. Når du banker på rør finner du ut hvor mikrofoniske de er, ikke om de er ødelagt eller ikke. Alle rør kan være litt mikrofoniske, og dette trenger ikke være noe problem.

Du har nok rett i at jeg ikke får igjen pengene som jeg evt bruker på rørbytte, men det blir litt feil å selge den hvis jeg ikke kan fortelle kjøper hva som er problemet med den :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.