Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gibson Les Paul R7-priser


joachiml

Anbefalte innlegg

Synes prisnivået på Gibson i Norge har falt utrolig mye, og ifølge Morten hos Backstage så ligger de nå på et mer "normalt" og riktig nivå.

Men hvorfor lå de da så latterlig høyt før? Noen som overpriset og puttet et solid overskudd i lomma?

Her er dagens Gibson-priser fra importøren i Norge:

http://www.luthman.no/Produsent/28/Gibson_Electrics#&&Group=1000000&Manufacturer=-1&Page=1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gitaren på bildet til KristianF er faktisk min gitar. Den er nå i posten, på vei til Sørlandet. I motsatt retning går min -92 LP standard, tobacco sunburst. Jeg bytter den fordi den har for tykk hals for den lille venstrehånda mi.

Så hvis noen er på jakt etter en praktisk talt ubrukt LP standard fra 1992, Nashville-produsert, er det bare å ta kontakt med Vintagegitar over påske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gitaren på bildet til KristianF er faktisk min gitar.

Er det riktig at det er en ebony R8? I så fall kan du fortelle litt? Finner ikke noe info om dette noe annet sted... GASer noe vilt etter en såkalt Black Top, men finner jo ingen slike til salgs...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er faktisk riktig. Men det finnes lite eller ingen info på nett om denne. I tillegg har den altså 60's slim taper neck, som R0. Jeg vet ikke all verdens, kom over den da jeg kontaktet Arne Hast hos Vintagegitar ved R0 og et evt inbytte av min LP std. Det var han som visste at denne var tilgengelig, jeg ble tatt litt på senga selv.

Det er en såkalt plaintop. En R8 med hals som R0 i en finish ikke Gibson tilbyr på denne modellen iflg sine hjemmesider.

Jeg gleder meg selvsagt som en unge og tror dette kan bli min nr. 1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

389301_10150697838187866_79809122865_9325297_1404076181_n.jpg

Denne landet hos meg akkurat tidsnok til å få den med på øvelse i går. Ikke tatt egne bilder ennå, men dette er altså av den eksakte gitaren. Førsteinntrykket er overveldende, kvalitetsfølelsen er enorm. En helt annen spillbarhet rett fra esken enn jeg har opplevd med noen annen LP. Dessuten veier den bare 3.7 kg, som vel er uvanlig lavt til å være en LP som ikke er hul eller "ventilert"

Det var uvant å pakke ut en ny gitar som ser gammel og slitt ut, men jeg elsker det. Den ser ut som en ekte rockegitar, og er overhodet ikke jålete som en gloss black beauty med gull-hardware ala Madonna;-)

Det som vil kreve mest tilvenning for min del er nok humbuckerne, burstbucker 1 og 2. De krever helt andre innstillinger på forsterkeren min enn jeg bruker i dag. Ved bruk av mye gain feeder pickupene mer enn jeg er vant til, men bare ved å skru ned til 9 er problemet redusert med 90%. Lyden er forøvrig helt nydelig, den låter umiskjennelig Les Paul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.