Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gibson Les Paul R7-priser


joachiml

Anbefalte innlegg

Utifra det jeg har av info, så ser dette ut til å være 4 - 5 eksemplarer i kampanjen, og det ser ut til at denne prisen også er unik for Norge. Prisene i Tyskland, USA og UK ligger fortsatt like høyt som før.

Det kan selvsagt påvirke bruktprisen noe, men en skal huske at pris/tilgjengelighet fortsatt er avgjørende, som ellers i markedsøkonomien.

Derfor tror jeg neppe bruktprisen kryper under 15 - 16k for et pent brukt eksemplar, såfremt potensielle kjøpere ikke har mulighet til å skaffe seg en ny for 18k. Det fortsetter selvsagt at slike kampanjer ikke blir en regelmessighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har også vært tilsvarende kampanjer i Sverige. tror det er lenge siden en brukt R7 har gått for 16.000 her i landet.

Uansett hvor fin en gitar er, så taper den seg med ca. 1/3 av prisen så fort den er tatt ut av butikken og skal selges privat.

Jeg hadde ikke betalt mer enn 12k for en brukt R7 jeg vet selges for under 18k i butikk.

Dessuten blir jeg ikke overrasket om neste R7 kampanje kommer til å ligge enda lavere i pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at ikke flere har den er vel at 25 lapper er mye penger for de fleste, så jeg tipper at pris har mer å si enn halsprofil. Hvorvidt den er så tykk som ryktene tilsier kan jeg svare på om et par dager.

...sa brura.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solgte nettopp en R7 (like før dette kampanjetilbudet dukket opp), og halsen var lik de R8´ene som jeg har prøvd -> meget behagelig i mine hender.

Større enn standard, og en god del større enn classic (som jeg syns er direkte ubehagelig pga den er så flat), men absolutt ikke noe balltre etter mitt syn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved nettkjøp så har en vel angrefrist, men jeg prøvde en R7 2010 eller 2011 i høst. Den gikk for 24.000,-, dessverre var ikke tiden inne for slike investeringer da, men gud bedre for en god gitar.

Så kom denne kampanjen og det eneste jeg kan si er at noe har skjedd med denne produksjonen.

Jeg løp til den lokale pusheren for å teste for dette passet jo meg ypperlig. Jeg så med en gang at det ikke var samme gitaren som tidligere R7. De hadde inne to.

Mest synlig var det på lakken. Men det flotte treverket skinte igjennom klarlakken på baksiden tidligere så var det noe mer matt nå. Fortsatt fint synlig altså, men ikke like "skinnende" som det var.

En har Custom merket på dekselet over baksiden av pick-up switchen.

Så når jeg spilte på den, så var den helt grei å spille på... satt godt i hånda, men ikke så tight som den i høst var.

Hadde en likevel skikkelig lyst på å investere i en Standard, så kan en gå for gull i denne omgangen... men er det en ordentlig Custom Shop en vil ha så fikk jeg følelsen av at en bare skal gå forbi...

Grunnen til at jeg skriver dette er fordi jeg er litt nysgjerrig på om dette er gjengs oppfattning blandt de som har prøvd disse, eller om jeg rett og slett prøvde mandagsgitarer. Kanskje jeg skal prøve å komme meg til andre butikker å teste dersom oppfatningen er at disse er virkelig Custom Shop kvalitet som en kan og bør forvente av en 25000kroners gitar.

Har uansett satt øynene mine videre på ES355, så det er bare hva jeg skal basere GAS'en min på :wub: . Prøvde en på 4Sound rett før helgen... fantastisk gitar... rett og slett fantastisk... men dyr :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Griffin : Det er veldig interessant ! Flere som har noen erfaringer eller meninger om dette ?

Altså, er det kampanje på denne modellen fordi Gibson plutselig siter på for mange gitarer av denne typen ( av ulike grunner ) ? ELLER fordi dollarkursen er såpass lav som den er ( og har vært over en lang tid - ser jo på annet musikkutstyr, EQ,Kompressorer, Preamper etc så justerer gjerne de Norske butikkene seg etter kursene en måned eller tos tid etter alle andre. Ta f.eks Prolyd. )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde 6 LP'er - solgte 2 - og R7 er den jeg liker aller best. Kjøpte den brukt for 15 lapper for et par år siden .. angrer ikke et øyeblikk. Har også en R4 og R8.

Halsen på R4 er baseball-bat men R7 og R8 er helt overkommelig. Det varierer noe fra gitar til gitar på Historicene så man bør jo prøve om man man mulighet.

Jeg visste etter 30 sekund at R7 MÅTTE jeg ha !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig spent på finishen. Vet at det er en VOS-modell, men dersom rust og brun guffe har tatt helt overhånd på hardware og lakk, så sendes den i retur. Litt skal jeg tåle, men jeg er egentlig tilhenger av å slite ned nye gitarer selv på naturlig vis, fremfor å kjøpe en splitter ny men kunstig slitt sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig spent på finishen. Vet at det er en VOS-modell, men dersom rust og brun guffe har tatt helt overhånd på hardware og lakk, så sendes den i retur. Litt skal jeg tåle, men jeg er egentlig tilhenger av å slite ned nye gitarer selv på naturlig vis, fremfor å kjøpe en splitter ny men kunstig slitt sak.

Noe rust må du nok regne med, og den VOS- guffa slites raskt bort. Evt.kan du vaske/polere den bort. Noen annen kunstig "slitasje" er det ikke snakk om på VOS-modellene. Det er ikke relic i den forstand her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.