Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Fender Stratocaster 40th anniversary - 1994 på Finn.no


Fredrik_H

Anbefalte innlegg

Sjekk følgende annonse:

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=33689825

Er i en (langdryg) prosess med å utvide arsenallet, og har bestemt meg for en Stratocaster. Instrumentet må ha en uniqueness ved seg, kjøper ikke hyllevare. Det skal ha noe samlerverdi, og gjerne være vintage. Har dog innsett at jeg ikke har budsjett til en ekte vintage strat denne gangen, så jeg prøver å finne noe som har en unikhet ved seg uten å koste en formue.

Har en Fender Mustang fra 1977 med maple hals/gripebrett, og er utrolig fornøyd med dette. Elsker generelt clean-lyden i Strat, spiller blues/rock++. Har ellers ikke mye grunnlag for å uttale meg om halsprofiler/pickups osv.

Ser 1994 40th anniversary modellen får mye hederlig omtale, og det er få i omløp (to stk. på Ebay).

Har noen spilt denne noen gang? Noen som har refleksjoner rundt pris? Er det en stor ulempe å kun ha 3-way switch på en Strat?

Synspunkter taes imot med takk!

Fredrik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk en gitar hvor du ender opp med å betale en del ekstra fordi den har noe unikt med seg - men dette er ikke en custom shop produsert gitar og den reelle verdien er ikke, og blir neppe veldig høy. Men vil du ha noe unikt, så er det jo en mulighet selvsagt.

Jeg personlig hadde heller kjøpt en brukt eller ny custom shop gitar. Mange av de er laget i lavere antall.

Mange av de gitarene som er laget som xx anniversary o.l. får ikke så høy verdi og det er sjeldent noe veldig spesielt med de annet enn at de har en graavert halsplate og et lite emblem eller noe. Problemet med Fender generelt er jo at de lager en million varianter av i all hovedsak to gitarer, og alt bærer preg av å være masseprodusert, så hvor unikt ting egentlig blir kan vel diskuteres.

Go vintage or CS sier nå jeg.

3-veis switch er såpass begrensende at jeg ville byttet til en 5-veis (som er en enkel sak) Mange er veldig begeistret for posisjon 2 og 5 på en strat - spesielt hvis du liker clean lyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.