Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

tips til å få bonamassa lyd med en VOX VT20+


rioi

Anbefalte innlegg

Trenger tips for å få blues lyd fra oppsettet mitt, hvis det i det heletatt er mulig. Jeg har en squier vintage modified strat og en VOX VT20+ forsterker. lyden jeg er ute etter er f.eks

Joe bonamassa med django, sloe gin og so many roads fra royal albert hall albumet

Og kanskje noe Gary moore lignende.f.eks parisienne walkaways.

Jeg vet de spiller les paul, men noe i nærheten burde da være mulig å fikse.

Føler ikke jeg får blues lyd i forsterkeren min i det hele tatt uansett hvordan jeg stiller den inn.

Er nybegynner på gitar så jeg har desverre ikke veldig god greie på forsterkere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gitarlyd på plate er gjerne et resultat av veeeldig mye tweeking og triksing. Slik lyd får du ikke ut av forsterkeren din på normalt øvevolum i heimen ganske enkelt. Sånn ellers er det veldig mye teknikk bak å låte godt som blues-spiller. Måten man slår ann en streng, vibrato osv.

Vox VT er gode forsterkere egentlig, men ønsker du deg større variasjon og mer gjennomprossesert gitarlyd (kraftig bearbeidet/simulert) er en moderne multieffekt sannsynligvis veien å gå - HVIS du er villig til å skru, samt lære deg produktet. Med slike produkter kan du få en mer "studio/plate aktig lyd rett ut av pc/forsterker/stereoanlegg på "gutterommet" Man kan også gjerne laste ned lyder andre har definert fra nettet - med varierende resultat selvsagt.

Line6 Pod HD serien er vel det hotteste for tiden - sånn kvalitet i forhold til pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.