Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skal vi se her. Jeg er glad i farger på gitarer, men når det kommer til gitarer med spisse kanter ser jeg helt at disse er i en annen farge enn sort. Derfor er det ekstra morsomt at så å si alle (en smule overdrevet, men allikevel med mer enn et snev av sannhet i seg) 7-strengere kommer i nettopp fargen sort. Det som er enda mer ekstra morsomt er at da får jeg kost meg med lakkbokser.

Nå som våren har kommet til Norge, i form av både sol og store mengder regn, kan vi som er så heldige å få solen i denne omgang, gå i gang med gitarlakkering.

'Pre-refin'.

53039b5f.jpg?t=1332659043

Etter montering av plekterbrett og relokalisering av potmetere (slik at et 7620-plekterbrett skulle passe) måtte det utbedres litt.

1b48fc47.jpg?t=1332668615

Frem med sparkel.

62cd1bc5.jpg?t=1332668556

Litt pussing og så en dæsj med sparkelmassen.

afa301db.jpg?t=1332668525

Sånn..., klart for å gå bananas med sandpapir, men først må sparkelet tørke skikkelig. Hva gjør man det? Jo, man er hyggelig ektemann mens kona og barn er ute og nyter været.

c2a74eea.jpg?t=1332669318

Ute er det fantastisk vær.

18cc789b.jpg?t=1332674295

Vi har gravemaskin i bakgården. Har DU det?

8cd93df6.jpg?t=1332674303

Puss, puss, så får du en suss....

5bb080de.jpg?t=1332674342

9b35661c.jpg?t=1332674377

dac2e5e2.jpg?t=1332675065

Med 180-papir går det raskt unna. Det tar mye, men ikke så mye at ripene blir så dype at de vil synes gjennom primeren..., som nå er lagt på i ett strøk.

83d00f8e.jpg?t=1332674348

Litt "drypp og renn" må en regne med. Jeg er tross alt bare en glad amatør.

214c46b3.jpg?t=1332674289

Ett par lag med primer og den er klar for hvitfarge. Gjør meg ferdig med primer i dag og satser på godvær til uken og slik at jeg får lagt på hvitfargen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk. :) Siden jeg bruker originallakken som underlag vil jeg tro at dette kan bli riktig så bra.

Litt flere bilder av prosessen.

Her har dryppene blitt flatet ut, fortsatt med 180-papir, men med betraktelig mindre press enn når jeg mattet ned originallakken.

f70f49fd.jpg

Her har gitaren fått to tynne lag med primer. Jeg sier at nok er nok og lar gitaren henge til tørk i noen dager før jeg går lett over med 600-papir for å fjerne ev. støvkorn og lignende.

81be3ab1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt omvent med meg.....en hvit "strat" får sort pianolakk m/noko attåt. Hva det attåt blir er jeg ikke sikker på.

Har tatt noen bilder nå, men jeg er et stykke inn i prosessen så det får bli en halv tråd :P

Endret av Carpal67
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Investerte i lakksprøyte fra polen, samme modell som biltema sin "lakksprøyte proff" og må jo si det var en helt annen verden!

Her sparer en også fort penger på lakk, der du får mer og billigere kvanta...

Du kan legge på tjukkere lag(så lenge du er rolig med tynneren), det blir mindre sig og en litt mer proff og tykk finish!

Anbefales absolutt!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg mener nå lakk er lakk så lenge sluttresultatet blir bra! Nitro og dette har jeg alltid syntes er fett, men det er jo måte på med mojo om det har noe lyden eller spillbarheten hvilken slags lakk kroppen er lakkert med...

Dupli Color har sånn sett gode produkter, eneste "problemet" jeg ser med dem i forhold til andre billige bokser er at dem gir så sinnsykt mye lakk når en først sprayer og det er veldig lett å overspraye... Vet at det finnes andre dyser til dem, men aldri prøvd.

Om du får deg sprøyte og justert den inn til dine preferanser, du kommer til å lakke i evigheter :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.