Gå til innhold
Chickenwing

Forsterker til folkehøgskole!

Anbefalte innlegg

Hei igjen!

Det har seg sånn at jeg skal på Folkehøgskole til høsten igjen. BAND LINJA :D

Og da duger vel egentlig ikke min 35W forsterker. så jeg tenkte å kjøpe en ny en da, har allerede snusa på Marshall Mg100 HDFX. Men har vist seg at den ikke skulle være så veldig god alikavel?.. Jeg spiller selvfølgelig da Metal. Gjerne i stilen BLACK LABEL SOCIETY :P

I og med at budsjettet er j*vlig lavt, så burde maksprisen ligge på 4000.. Så noen der ute som har noen anbefalinger?

http://www.gitarhuset.no/product/3007753/marshall-mg101fx-1x12-combo

Er det noe å kjøpe?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hold deg laangt unna Marshall MG-serien, makan til dritt skal du lete lenge etter. Med det budsjettet mtp.metalband-bruk er nok en brukt Bugera-kombo en av dine beste muligheter. Evt. kjøp et POD HD-brett og plugg det rett i PA når det kommer til bandøvelser, og i headset/monitorer "hjemme" :) Dette funker veldig bra.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken forsterker har du da? En-35 watts burde jo holde i massevis, men det regner jeg ikke med at det er... Som nevnt ovenfor er jo en Digital ampsimulator også veldig lurt, i og med at du ikke får allverdens til 4k.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det er en 35-watts transistor-/modelleringsamp blir det litt tynt.. Er det rør skal det funke!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan jo teste ut ME-25 brettet, men POD HD-serien er jo en god del bedre. Hvis ME-25 funker for deg så er det jo bare penger spart, penger tjent.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du vil ha en billig amp som spiller høyt og "fyldig" med masse effekter og forsterkersim onboard så test en Fender Mustang. Modell 3 og 4 er overraskende bra og kraftige forsterkere til prisen.

Hvis du vil ha en ekte røramp, og er villig til å kanskje kjøpe en pedal eller to, kan du kikke etter en brukt Marshall Haze 40 f.eks

De nevnte forsterkerne er gode allroundere, noe du fort kan få bruk for hvis du skal spille med andre folk med litt annen musikksmak og musikalske interesser.

Angående MG serien er dette alt for kjipe forsterkere i forhold til prisen i 2012

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De har ikke forsterkere på skolen, da? Det hadde dem der jeg gikk hvertfall. Riktignok Roland Cubes, men de var gode nok for mitt bruk. :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror jeg skal ta en titt på Fender Mustang. De virka ganske greie egentlig!

Jo, de hadde vist det, men ble anbefalt å ta med min egen da den "ikke var så god" :P

Og takk til Gitarnorge som hindra meg i å gå på en kjempesmell! skulle etter planen kjøpe en brukt Marshall mg100 hdfx til 3500 i morgen <_<

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dersom du finner ut at Mustang III kan passe så kan du jo spør meg om jeg selger min! Har for mange amper stående her..

Knallbra amp!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville gått for en brukt Bugera 6260/6262. Det er en "kopi" av Peavey 6505/6505+ som er veldig populær blant metallgitarister.

Du finner en sånn bugera for 2,5-3-4 k. Dukker opp på finn hele tiden.

Lykke til ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fender Mustang. Jeg brukte den i studentrevyen i år, funker som bare juling. Ønsker å utrope denne til den beste øvings/varierte sjangre/band/jam- ampen! (i alle fall av de jeg har testet)! En 2-serie (modell?) får du til under 2000kr.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Lignende innhold

• Av Konnis
      Har en Egnater Rebel 30 som trenger et nytt potmeter og en service. Noen som har noen favorittreparatører for rørforsterkere i Oslo og omegn?
    • Av AkE
      Sitter å vurderer en amp til om dagen, hadde egentlig falt litt for en bassbreaker 18/30, men så kom siste episode av that pedal show hvor de testet 15 wattere. Og der syns jeg ikke Bassbreaker 15 ampen gjorde ett godt inntrykk, syns blues junioren hørtes jamt over bedre ut. Men da er jeg tilbake på 15 watt igjen, og planen var å gå for noe med hakket mer headrom en ac15. Noen som har efaringer med 18/30`en? Den vil vel oppføre seg en del annerledes enn 15 watts utgaven uansett? Eventuelt andre forslag på forsterker? Budsjett er alltid håpløst, men i nærheten av 18/30`en i pris.
    • Av Moensel
      Det har jo vært spørsmål her tidligere angående Fender HR Deluxe.
      Fant en liten sak på guitarplayer.com som muligens kan hjelpe noen
      Howe to improve a Fender Hot Rod deluxe for about 10$

• Av TerjeR
      Hei. Jeg har tenkt å selge min 1991-modell Rivera M100, og lurer på om noen vet hva disse står i i dag? Det er ikke nye rør, men det er fortsatt futt i de. Alle tips mottas med takk.
    • Av Kjørsvik
      Noen tips til pedaler for rockabilly. Har tengt å lage meg ett pedalbrett og trenger tips. På forhold: Tusen takk!
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.