Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Forsterker til folkehøgskole!


Anbefalte innlegg

Hei igjen!

Det har seg sånn at jeg skal på Folkehøgskole til høsten igjen. BAND LINJA :D

Og da duger vel egentlig ikke min 35W forsterker. så jeg tenkte å kjøpe en ny en da, har allerede snusa på Marshall Mg100 HDFX. Men har vist seg at den ikke skulle være så veldig god alikavel?.. Jeg spiller selvfølgelig da Metal. Gjerne i stilen BLACK LABEL SOCIETY :P

I og med at budsjettet er j*vlig lavt, så burde maksprisen ligge på 4000.. Så noen der ute som har noen anbefalinger?

http://www.gitarhuset.no/product/3007753/marshall-mg101fx-1x12-combo

Er det noe å kjøpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold deg laangt unna Marshall MG-serien, makan til dritt skal du lete lenge etter. Med det budsjettet mtp.metalband-bruk er nok en brukt Bugera-kombo en av dine beste muligheter. Evt. kjøp et POD HD-brett og plugg det rett i PA når det kommer til bandøvelser, og i headset/monitorer "hjemme" :) Dette funker veldig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil ha en billig amp som spiller høyt og "fyldig" med masse effekter og forsterkersim onboard så test en Fender Mustang. Modell 3 og 4 er overraskende bra og kraftige forsterkere til prisen.

Hvis du vil ha en ekte røramp, og er villig til å kanskje kjøpe en pedal eller to, kan du kikke etter en brukt Marshall Haze 40 f.eks

De nevnte forsterkerne er gode allroundere, noe du fort kan få bruk for hvis du skal spille med andre folk med litt annen musikksmak og musikalske interesser.

Angående MG serien er dette alt for kjipe forsterkere i forhold til prisen i 2012

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg skal ta en titt på Fender Mustang. De virka ganske greie egentlig!

Jo, de hadde vist det, men ble anbefalt å ta med min egen da den "ikke var så god" :P

Og takk til Gitarnorge som hindra meg i å gå på en kjempesmell! skulle etter planen kjøpe en brukt Marshall mg100 hdfx til 3500 i morgen <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville gått for en brukt Bugera 6260/6262. Det er en "kopi" av Peavey 6505/6505+ som er veldig populær blant metallgitarister.

Du finner en sånn bugera for 2,5-3-4 k. Dukker opp på finn hele tiden.

Lykke til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.