Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Mesa Boogie Transatlantic TA-15 - Noen som har erfaringer å dele?


MrAcid

Anbefalte innlegg

Har sittet litt på nett i det siste og leitet etter en passende amp til hjemmeøving og bandøving som er lett å ta med seg. Så langt så ser jo Mesa sin TA-15 ut til å være den perfekte ampen og den får god omtale på de fleste nettsidene jeg har vært innom. Det loves å få både VOX, Fender og Marshall lyd ut av denne lille forsterkeren - så på papiret så skal den hvertfall dekke det meste jeg vil bruke den til :) Liker tanken på å ha en liten amp med to kanaler.

Så spørsmålet mitt blir enkelt og greit:

Er det noen her på forumet som har fått testet eller faktisk eier ampen og kan dele litt erfaringer og inntrykk?

Er spesielt interessert i å få vite om den

- faktisk gir overbevisende VOX og Fender type lyd

- er pedalvennlig

- vil spille høyt nok til vanlig bandøving og småjobber

(Skal selvfølgelig teste ampen selv også ved første anledning, men veldig greit å få litt pluss og minus med seg før man går inn i butikken :) )

Endret av MrAcid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd denne en times tid. Og ja, den gir vox og fender TYPE lyd, men den ville aldri bestått en blindtest. Den er utrolig allsidig, og har bare fine lyder. Jeg klarte ikke finne en dårlig gitarlyd i den!

Den spiller også mer enn høyt nok til bandøving :)

Jeg valgte den bort grunnet prisen, det er mye annet artig i den wattklassen som Tiny Terror, The beast etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en stående i sjappa jeg jobber, kjører den gjennom Mesa 4x12".

Låter fint det, liker den godt til clean og halvdirty lyd. Spiller høyt for å være 2 x EL84.

Dog er det endel andre amper jeg ville sett på i samme prisklassen, men om den skal være portabel så blir det fort litt mindre å velge i.. Trafoer veier.

Transatlantic 30 er jo også et alternativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelig svar fra både kristoffereide og KristianF :)

Får satse på at jeg kommer meg til "byen" i påsken slik at jeg får testet en selv.

Flere som har erfaringer å dele? + og - som jeg bør tenke på før jeg eventuelt handler en slik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde denne ampen en liten halvtimes tid sist jeg var i byen. Det som overrasket meg, var hvor dynamisk og fint den låt.

Stor takhøyde og varme i lyden, noe jeg likte særdeles godt. Cleankanalen og den halvdirty overdrivekanalen ga meg bakoversveis! :D

Du burde sjekke ut andre alternativer også. I og med at jeg ikke er så "inn" på denne typen forsterkere, skal jeg ikke gi deg tips til hva du må sjekke ut, men Orange er jo nevnt over her. Orange er feite amper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testet denne selv, med Mesa kabinett på 4sound i Kongens gate. Fantastisk lyd på denne ampen. Men som du sier, prisen er avskrekkende. 13 000,- (inkl Mesa cab) for en så "liten" amp er mye penger!

Endret av Pottifar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testet denne selv, med Mesa kabinett på 4sound i Kongens gate. Fantastisk lyd på denne ampen. Men som du sier, prisen er avskrekkende. 13 000,- (inkl Mesa cab) for en så "liten" amp er mye penger!

Men så er Mesa kabinett svindyre da!

Men jeg ser den går for 7 lapper på thomann før frakt og moms, og da får du som de andre her sier veldig mye annet for pengene, men hvis dette er en forsterker du vil ha så må du bare prøve den ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ampen låter fint den, men min erfaring er at den låter litt for "lukket". Rett og slett litt for komprimert for meg. Jeg liker åpne, "luftige" amper. Jeg spilte den relativt høyt på et Mesa 2x12 v30 cab. Kabinettet var lukket, noe som kan ha utgjort en forskjell. Jeg er vant til å spille med åpne cabs.

Endret av Kossoff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ampen alene koster like i overkant av 9 tusen, så det er ikke noe ås pare på å kjøpe denne i utlandet.

Har testet den med anre kabinett enn Mesa sitt, men forskjellen er markant.

Finnes det forslag til andre lunchboks-amper som både kan brukes til hjemmebruks, studio og små gigs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har Jo terror serien til orange, som er veldig allsidig. Jeg har tenkt til å kjøpe en av de, iom at AC30en er altfor høy til hjemmebruk. Vox nightrain og engl gigmaster er også fete greier.

Endret av MrHåvar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.