Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Plugin-tråden


Anbefalte innlegg

Jeg har bare dårlige erfaringer med waves, med unntak av vocal rider og Rdeesser. Tror man må virkelig vite hva man gjør når man driver med waves. De ødelegger lydkvaliteten på mine opptak. Kjøpte en pakke med nips, og bruker kun 2 av dem, glad jeg dro på med prøveversjon før jeg small til på en større pakke.

Ellers bruker jeg de som er native i Studio One. Om de kan kjøpes separat aner jeg ikke, men de har utrolig høy kvalitet og brukervennlighet!

Dette gjelder alt fra instrumenter til kompressorer, eq, etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare dårlige erfaringer med waves, med unntak av vocal rider og Rdeesser. Tror man må virkelig vite hva man gjør når man driver med waves. De ødelegger lydkvaliteten på mine opptak.

Hvilke Waves plugins har du? Har selv omlag 30 stykker av plugins fra Waves og synes de fleste av dem låter veldig bra og er transparente. Ikke alle jeg bruker så ofte men mange av dem er favoritter. Har Integral Studio Pack fra Nomad Factory men synes ikke de er på langt nær på høyde med Waves. Fine når man trenger å få litt mer kjøtt på ting men ellers svært fargende.

Ellers liker jeg FabFilter, Cytomic, Sonimus, Slate Digital, DmgAudio, Native Instruments, Camel Audio og Spectrasonics. Spectrasonic VST'ene ser særdeles mye bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare dårlige erfaringer med waves, med unntak av vocal rider og Rdeesser. Tror man må virkelig vite hva man gjør når man driver med waves. De ødelegger lydkvaliteten på mine opptak. Kjøpte en pakke med nips, og bruker kun 2 av dem, glad jeg dro på med prøveversjon før jeg small til på en større pakke.

Ellers bruker jeg de som er native i Studio One. Om de kan kjøpes separat aner jeg ikke, men de har utrolig høy kvalitet og brukervennlighet!

Dette gjelder alt fra instrumenter til kompressorer, eq, etc.

På hvilken måte ødelegger waves pluggene lydkvaliteten din, og mener du virkelig at pluggene i Studio One er bedre?

Ellers lager Softube noen fine plugger synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg mener er at de forringer kvaliteten på lyden, det kan da ikke være så vanskelig å skjønne. Jeg synes de farger lyden veldig, men som jeg også skriver så tror jeg at jeg ikke bruker dem på rett måte. Waves-kompressorene forvrenger lyden pittelitt, noe som gjør at jeg ikke kan bruke den på f.eks clean gitar eksempelvis.

Ja jeg mener at de i studio one er bedre. Neste gang jeg mekker på macen kan jeg laste opp lydeksempler på hva jeg mener om det er ønskelig, og da kan jeg også liste opp hvilke jeg har fra waves siden jeg ikke husker navnene.

Vocal rider har derimot endret hele studio-opplevelsen min, den er genial! Multirack funker også sykt bra live

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg mener er at de forringer kvaliteten på lyden, det kan da ikke være så vanskelig å skjønne. Jeg synes de farger lyden veldig, men som jeg også skriver så tror jeg at jeg ikke bruker dem på rett måte. Waves-kompressorene forvrenger lyden pittelitt, noe som gjør at jeg ikke kan bruke den på f.eks clean gitar eksempelvis.

Ja jeg mener at de i studio one er bedre. Neste gang jeg mekker på macen kan jeg laste opp lydeksempler på hva jeg mener om det er ønskelig, og da kan jeg også liste opp hvilke jeg har fra waves siden jeg ikke husker navnene.

Vocal rider har derimot endret hele studio-opplevelsen min, den er genial! Multirack funker også sykt bra live

Jeg skjønner jo at du mener at waves ødelegger lyden din, jeg spurte hvordan, er det så vanskelig å forstå? Noen waves plugger er laget for å farge lyden, andre ikke. Hvis du mener waves pluggene er dårlig, så tror jeg de aller fleste vil være uenig med deg. Hvis du velger feil redskap til jobben, så betyr ikke det nødvendigvis at kvaliteten en dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, jeg leste noe annet enn du hadde skrevet :P

Jeg mener ikke at de er dårlige, men de fungerer ikke til mitt bruk. At man kan høre at man putter en eq på sporet før man begynner å tweake er det noe som skurrer i mine ører, samtidig farger kompressorene lyden mye kontra andre jeg bruker. Det virker som alt med waves er laget for hi-gain-greier og masse loudness. Eksempelvis Kramer-pakken, duger til tung rock osv, men ikke noe annet enn det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du nevner Kramer, jeg regner med det er The Eddie Kramer Signature Collection du sikter til. Vel, Artist Signature Collection serien er vel blandt de mest fargende plugins Waves har. Jeg har CLA-pakken, og selv om den ikke ser så mye bruke er de kjekke å ha innimellom. Det er riktig som du sier at disse farger lyden selv om alle kontrollene står på null, men det gjelder stort sett ikke resten av produktene deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.