Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

FORUM-JAM - hvem vil være med å spille solo? [Påmelding stengt]


Anbefalte innlegg

Jeg og ErlendB har som noen sikkert har fått med seg, skrevet- og spilt inn en liten snutt sammen (Denne finnes i signaturen min).

Jeg ble skikkelig gira på mer, og nå vil jeg gjøre det større, med flere deltakere.

This is how we do it.

- Jeg lager et backingtrack med trommer og rytmegitarer. Dette vil få en hastighet på rundt 135-150 bpm.

- Avhengig av påmelding, kommer jeg til å lage forskjellige seksjoner, hvor hver påmeldt får tildelt egen seksjon. (Det kan hende at samme seksjon kommer flere ganger i løpet av låten.)

- Lengden på seksjonene vil variere, men ingen er kortere enn 12 takter.

- Mellomspillene er hellige, og skal ikke spilles over, med mindre den siste noten i soloen din henger over den.

Dette er noe alle kan være med på, og det stilles ingen krav til ferdighetsnivå.

Rytmegitarene er stemt ned en halvtone (Eb), og låten kommer mest sannsynlig til å bli spilt i samme toneart.

Jeg trenger først en frivillig bassist som stiller seg behjelpelig med bass i backingen. Det er også rom for bass-solo om ønskelig. Bassisten som skal legge bass på backingen bør være stødig og "tight" for å få best mulig utgangspunkt for solistene.

For å få med flest mulig folk på dette, setter jeg påmeldingsfristen til 1. April.

Jeg vil også nevne jeg begrenser antall deltagere til 8 6 stk pr. backingtrack, og at det ikke er noe i veien for at vi fyller opp backingtracket i to individuelle runder.

Backingtracket vil bli spilt inn i dagene etter dette og publisert som .mp3 fil i denne tråden.

Måten jeg vil dere skal spille inn på, er såklart over backingtracket. Men jeg vil kun ha solosporet tilsendt (altså uten backingtracket) slik at jeg får klippet og limt dette inn over backingtracket og justert volum og panorering etc. for best mulig resultat.

Sluttproduktet vil deretter bli lagt ut under Innspillingsdelen av forumet.

Håper på stor oppslutning!

Sleng dere med! :D

Endret av condemned
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser faktisk ut til at jeg kan begynne å knekke ut ideer til backingtracket allerede i morgen.

Litt info om hva jeg tenker angående backingtracket.

- Tempo: Et sted mellom 135-150 bpm.

- Sjanger: Instrumentalrock

- Oppbygning: Jeg vil prøve å bruke så mye dynamikk som mulig. Alt fra ren og skitten clean til crispy distortion. Dobbel basstromme, hissig cymbalbruk og raske tammer vil forekomme.

- Introen vil inneholde et tema. Det hadde vært kult om dette hadde blitt tolket og gjengitt i soloene, selv om det selvfølgelig ikke er noe krav om det.

- Hovedsaklig vil en soloseksjon i låten være 12 takter eller mer, om gangen i låten tilsier at man ikke bør bytte sologitarist.

- ja, jeg kommer til å bruke synth enkelte steder... Elsk meg eller hat meg :P

Jeg vil nok en gang takke for interessen! Dette kommer til å bli kjempegøy! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.