Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Altfor mye salgstråder


Æljen

Anbefalte innlegg

Er dere ikke redd for at det vil bli mye tulleposter og søppelposter for at nye 'selgere' skal komme seg opp på nødvendig antall innlegg?

Nå bruker jeg Kjøp&Salg flittig, og plages dermed overhodet ikke! Synes heller det dukker opp mye annet plagsomt nå som off-topic delen vises under Vis nytt innhold... men meg om det, mitt problem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dere ikke redd for at det vil bli mye tulleposter og søppelposter for at nye 'selgere' skal komme seg opp på nødvendig antall innlegg?

Nå bruker jeg Kjøp&Salg flittig, og plages dermed overhodet ikke! Synes heller det dukker opp mye annet plagsomt nå som off-topic delen vises under Vis nytt innhold... men meg om det, mitt problem!

Det er det selvsagt en teoretisk mulighet for. Det er fordeler og ulemper med alt. Likevel er det vel forhåpentligvis ikke mange som gidder å ta seg bryet med å tulleposte seg opp i antall for å kunne poste kjøp/salg. Det er nå heller ikke tatt noen bestemmelser hverken den ene eller andre veien ifht. det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor skal grensen gå?

Jeg er på forumet hver dag og bruker "vis nytt innhold" funksjonen hver gang.

Dette har jeg vel gjort i ca 3 år nå, men har sannsynligvis ikke nok poster til å kunne selge noe her.

Min første post var for øvrig en til salg annonse.

Dette har ført til daglig lesning og kjøp av flerfoldige gitarer og utstyr av andre forumitter.

Det hadde ikke skjedd hvis jeg hadde blitt møtt med et "NEI gutt, du kan ikke bare komme her og her og tro at du kan selge noe til oss gamlekara".

Er dette egentlig et problem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor skal grensen gå?

Jeg er på forumet hver dag og bruker "vis nytt innhold" funksjonen hver gang.

Dette har jeg vel gjort i ca 3 år nå, men har sannsynligvis ikke nok poster til å kunne selge noe her.

Min første post var for øvrig en til salg annonse.

Dette har ført til daglig lesning og kjøp av flerfoldige gitarer og utstyr av andre forumitter.

Det hadde ikke skjedd hvis jeg hadde blitt møtt med et "NEI gutt, du kan ikke bare komme her og her og tro at du kan selge noe til oss gamlekara".

Er dette egentlig et problem?

Du er jo et eksempel på det jeg fremhever som en fordel ved at det ikke er noen grense for antall poster. (Selv om retningslinjene sier at man BØR være aktiv bruker)

Likevel har vi merket et økt antall salgsannonser her på forumet, og det er det som vi nå ser også flere av forumittene reagerer negativt på. Da dukker, naturlig nok, spørsmålet om å ta noen grep opp. Foreløpig er det ikke bestemt noe som helst, og det er slett ikke sikkert at vi finner det nødvendig å gjøre noe heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke salgsannonsene er et problem. Jeg kjøper så og si aldri noe av noen med fem poster eller så.

Det er nå engang slik at vi ikke kan lage en innstilling som passer absolutt alle brukere, men vi må¨forsøke å finne et minste felles multiplum. Det sier seg selv at det ikke går an. Forumet er ikke matte.

For oss som modererer, bør vi huske på at det er mange brukere som Jowasv som bare leser. (Ikke meningen på noen måte å henge deg ut, for all del), som stort sett leser og ikke skriver. Så er det noen som nesten aldri poster, og noen som er veldig aktive. Forumet skal være for alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke salgsannonsene er et problem. Jeg kjøper så og si aldri noe av noen med fem poster eller så.

Det er nå engang slik at vi ikke kan lage en innstilling som passer absolutt alle brukere, men vi må¨forsøke å finne et minste felles multiplum. Det sier seg selv at det ikke går an. Forumet er ikke matte.

For oss som modererer, bør vi huske på at det er mange brukere som Jowasv som bare leser. (Ikke meningen på noen måte å henge deg ut, for all del), som stort sett leser og ikke skriver. Så er det noen som nesten aldri poster, og noen som er veldig aktive. Forumet skal være for alle sammen.

Men ikke for de som bare registrerer seg for å kunne poste salgstråder, og det er jo der dilemmaet ligger. Det er heller ingen åpenbar og selvsagt løsning på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange sider av dene saken her. Jeg for min del trur at det skjer en viss opphopning av salgsannonser fordi at mange selgere har urealistiske prisforventninger. Skal man selge noe, må man ha rett pris i f.h.t. nypris, hvis ikke så blir det ikke solgt.

En annen sak er jo at det kan dukke opp annonser som kan vekke interesse for ting som man i utgangspunktet ikke visste at man kunne være interessert i. Jeg leter ikke på Finn etter ting jeg ikke trur jeg skal ha, men jeg ser mange artige ting her på GN fordi jeg "henger" her en del.

Som det også er nevnt noen ganger allerede, så tror jeg at denne salgsmuligheten "verver" ganske mange nye forumitter.

Så da syntes jeg for min del at man skal la ting være som de er, men slette irriterende annonser som ikke fyller kravene, uansett om det er nye eller gamle forumitter. ..... <_<

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samholdet i forumet "Kjøp og salg > Gitar og bass" vil jo bli mindre og tildels borte, om nok tråder blir startet av døgnfluer, men jeg ser egentlig ikke problemet..

Samholdet eksisterer jo i de andre forumene, og da ser jeg ikke andre negative aspekter enn frykt for svindel, men "der det er vett er det håp", så jeg ser liksom ikke helt problemet der heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp og salg er jo nettopp det, kjøp og salg. Er vel da bra med best mulig utvalg? Ser ikke helt problemet med at det er mye salgstråder. Om det er et problem der er det vel all bumpingen, og det at det blir kommentert for mye i de ulike salgstrådene.

Skulle det vært gjort endringer er min anbefaling at det ikke kan bumpes eller kommenteres i salgsannonsene. Ting får tas på pm el tlf.

gtrzn

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får ikke lov til å bumpe oftere enn en gang i uken, og så vidt jeg har sett er det ikke mye annet som blir skrevet i salgstrådene. Jeg kan ikke helt forstå hvorfor dette skulle være et problem? Hvis ingen skriver noe i tråden, "forsvinner" den raskt bakerst et sted om den ikke bumpes. Forstår heller ikke hvorfor alt absolutt må tas via PM. Hvis det dreier seg om spørsmål om produktet som selges, burde det jo være en fordel både for selger og for andre eventuelle kjøpere at dette sto i selve tråden?

De eneste gangene jeg har merket at det ser ut til å være mye salgsannonser, er når brukere som har mange salgstråder bumper alle trådene samtidig, men at dette skulle være et problem har jeg litt vanskelig for å forstå. Jeg leser bare de trådene jeg har lyst til å lese, og det er ikke nødvendigvis de samme trådene som alle andre har lyst til å lese...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

problemet her er vel at salgsforumet begynner å få de problemene musikkweb hadde hvor folk la ut de samme annonsene om og om igjen, jfr bump her, for å synes. når alle gjorde dette ble det bare støy. og mye av kommentarene som kommer i salgstrådene er vel ikke så veldig opplysende? tidvis kan man vel heller mistenke folk for å løfte annonser til kompiser øverst igjen gjennom kommentarer som "...kan anbefale denne.... knall gitar..."... bla, bla, bla,... altså tråder blir allikevel bumpet, selv om det ikke er selger selv som gjør det.

når dette skjer så henger andre seg på for å ikke forsvinne fra første siden. dermed mer bump. beste er om det ikke blir bumpet.

gtrzn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får ikke lov til å bumpe oftere enn en gang i uken, og så vidt jeg har sett er det ikke mye annet som blir skrevet i salgstrådene. Jeg kan ikke helt forstå hvorfor dette skulle være et problem? Hvis ingen skriver noe i tråden, "forsvinner" den raskt bakerst et sted om den ikke bumpes. Forstår heller ikke hvorfor alt absolutt må tas via PM. Hvis det dreier seg om spørsmål om produktet som selges, burde det jo være en fordel både for selger og for andre eventuelle kjøpere at dette sto i selve tråden?

De eneste gangene jeg har merket at det ser ut til å være mye salgsannonser, er når brukere som har mange salgstråder bumper alle trådene samtidig, men at dette skulle være et problem har jeg litt vanskelig for å forstå. Jeg leser bare de trådene jeg har lyst til å lese, og det er ikke nødvendigvis de samme trådene som alle andre har lyst til å lese...

Det er ikke forbudt å spørre om ting som angår produktet i tråden. Hadde det vært det, hadde vi bare stengt muligheten for å poste svar i tråden. Det vi ønsker skal foregå på PM med selger, er bud og annen diskusjon som angår pris. Ting som kan være oppklarende og opplysende ifht. salgsobjekt, er naturligvis bare en fordel å få frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke forbudt å spørre om ting som angår produktet i tråden. Hadde det vært det, hadde vi bare stengt muligheten for å poste svar i tråden. Det vi ønsker skal foregå på PM med selger, er bud og annen diskusjon som angår pris. Ting som kan være oppklarende og opplysende ifht. salgsobjekt, er naturligvis bare en fordel å få frem.

Tja, er jo ikke uenig i det utsagnet. saken er vel at det snarere ikke er særlig opplysende kommentarer som kommer i salgsannonsene. sakset følgende fra en salgstråd som ligger høyt oppe nå.

Alt under er ikke selgers kommentarer, men andre forumitter, legg på ti bumps og du har noe som ikke er helt utypisk salgstrådene her.

Tror de ferreste er klar over hvor god gitar dette er. Jeg hadde en R4 noen år tilbake i sort finish, solgte den når Explorer suget ble for stort. Har angret siden... Da jeg kjøpte den vurderte jeg mot Fender Strat, og valget ble enkelt.

Veldig flott gitar! Men jeg har en øks...

Hadde jeg hatt råd ville dette vært mer enn veldig interessant. Gitaren er jo rett og slett vakker!

Men jeg har desverre ganske nylig brukt nok penger på en splitter ny strat og ny amp, så jeg skal ikke ha meg noen ny gitar på en stund..

Lykke til med salget!

Den er så lækker at jeg nesten får lyst på Strat.....

gtrzn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.