Web Analytics
Jump to content

Guitar Rig 4 i studio

Recommended Posts

Noen som har prøvd dette i studiosammenheng? Funger det greit?

Har så vidt prøvd det, men får får stor forsinkelse så blir litt jævli å bruke det, men det skyldes lydkortet mitt.

Er det noen forsinkelser med et bedre lydkort med firewire?

Edited by AlexFossum

• Replies 40
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Litt forsinkelse blir det vel uansett, men merkbart blir vel et annet spørsmål.

Har testet litt Guitar Rig 5 med min Mustang amp, og det fungerer fint uten at jeg merker delayen, (men måtte tweake litt på asio driveren)

Problemet mitt blir jo at ampen lager en egen lyd i tillegg ^^

Lydkvaliteten degraderes ikke. Det eneste hinderet er at ved for lav latency, greier ikke maskina å henge med, men det finner du ut ved å prøve.Minimum latency på 64,3 ms var ikke mye å skryte av nei....

Har brukt GR ved mange innspillinger. Jeg har funnet ut at løsningen er å bruke en f.eks. V-amp til monitoring mens man spiller inn gitarsporene, for deretter å spille av opptaket gjennom GR.

Det jeg da har gjort er å splitte gitarsignalet under opptak - en til V-amp lytting og en direkte til lydprogrammet. Så kan jeg bruke GR til å endre amper, kasser og effekter i ettertid. For under avspilling kompenserer programmet for latency.

Kan jo legge til at latency opp til 12 ms. for innspilling av gitar, regnes for relativt greit. Jeg har den innstilt på 10 ms. og føler ikke at det er noe som helst problem i det hele tatt.