Web Analytics
Jump to content

All the gear, no idea?

Greener

All the gear, no idea?  

144 members have voted

1. 1. All the gear, no idea

• Ja, jeg bruker mer tid på å samle/kjøpe/sikle på utstyr enn jeg bruker på å faktisk spille gitar
      49
    • Jeg har et nøkternt forhold til utstyr og bruker mye tid på å faktisk spille gitar
      34
    • Jeg befinner meg et sted midt mellom de overnevnte alternativene
      61
  2. 2. Utstyr vs Talent / Tidsbruk

• Jeg kan lett forsvare pengebruk og mengde utstyr da jeg er en ok gitarist
      35
    • Utstyrsmengde og pris har ingen ting med talent å gjøre. Jeg bare kjøper det jeg har lyst på jeg.
      58
    • Jeg eier bare rimelig utstyr og trives med det.
      17
    • Jeg er ofte litt flau over utstyrsmengde/pris med tanke på mine prestasjoner som gitarist.
      34

Recommended Posts

Se nå litt humoristisk på dette folkens :)

Det er nå mest for å se om hvilke følelser vi selv har i forhold til dette med utstyr, talent, tidsbruk osv.

Mange i min aldersgruppe kjøper seg jo terrengbiler for å dra på hytta en gang i året eller custom løpesko for å jogge 30 minutter i ny og ne.. Så hvor galt kan det være?

• Like 2

Huff dette har faktisk slått meg i mine verste perioder. Særlig rundt eksamen hvor jeg gjerne surfer litt på nettet (og da på godlyd, ebay, finn.no osv) i mellom leseøktene istedet for å bare hvile øynene litt og heller spille gitar.

Jeg trodde jeg skulle få litt utstyrsfred etter jeg kjøpte POD 500HD, Mayones Setius og en Furch, men fortsatt sitter jeg å sikler på div. Suhrs og Tylers selv om jeg enda ikke har lært meg ting jeg burde kunnet for lengst!

Jeg trener 8 økter i uka, likevel bruker jeg aldri penger på det. Jeg spiller gitar max 3 timer i uka, og det har jeg brukt 22000 bare på litt over et år.

Edited by AndreasS
  • Like 1

Jeg er nok en synder her ja. Jeg har langt flere gitarer enn jeg trenger og er langtifra en superdyktig gitarist. Jeg har en masse gitarer og spiller vel totalt et par timer i uka.

Jeg ser slik på det: Jeg regner med at jeg kjøper omtrent tre gitarer til og bygger en iløpet av 2012. Når dette er gjort, har jeg totalt brukt kanskje like mye på gitarer som det billigste kunstverket faren min har kjøpt på en eller annen sær utstilling. Selv brukte jeg 4000 på et bilde jeg har hengende på veggen, og det er jo utrolig billig i den sammenhengen.

En gitarer er et håndverk og kan nesten anses som kunstverk i seg selv. De har nydelige fasonger, er lakkerte med forskjellige teknikker og noen ganger helt utrolig intrikate motiver. I tillegg kan man spille på dem. Ergo er gitarene mine mer nyttige å bruke penger på enn kunstverkene pappa har slengt opp på stueveggene hjemme hos foreldrene mine.

I say, fuck it. If you want it, buy it and enjoy it.

EDIT: Det Marshall-kjøleskapet hadde jo vært dritfett å ha på gig.

Edited by Heilage

En gitarer er et håndverk og kan nesten anses som kunstverk i seg selv. De har nydelige fasonger, er lakkerte med forskjellige teknikker og noen ganger helt utrolig intrikate motiver. I tillegg kan man spille på dem. Ergo er gitarene mine mer nyttige å bruke penger på enn kunstverkene pappa har slengt opp på stueveggene hjemme hos foreldrene mine.

helt enig

Var vel mer utstyrssikling enn spilling i en periode før, men nå er det ikke tid til det, da jeg øver og skriver låter 24/7 (folkehøgskole).

Spørs om jeg faller tilbake i den samme gamle rytmen senere...

Jeg har derimot oppdaget kassegitarer, og hvor vidunderlige de kan være. Tar meg selv i å sitte å bare klimpre og høre på lyden fra kassegitaren min til tider, da den begynner og bli bra innspilt, og låter sweeeeeet! :D Sjukt mye dynamikk i en kassegitar om man bare legger godviljen til.

Men jeg kjenner også at det er greit å ha utstyr som gir meg god lyd svært enkelt nå for tiden, og angrer absolutt ikke på all tiden jeg har brukt på utstyr. Jeg har MYE mer peiling på hva som er god gitarlyd enn mange andre gitarister jeg møter på. Mange gitarister sier "Fysj så fæl gitarlyd du har..." også når de hører meg i en bandsetting og får hørt gitarlyden i en mix, så får pipa en annen låt! :P

Lært mye her, brukt mye penger her, men utstyr vil alltid være relativt essensielt for meg.