Web Analytics
Jump to content

Ny forsterker Palmer Fat50 combo eller stack ?

Yostone

Recommended Posts

Hei

Kjenner meg veldig lysten på og innvistere i ny forsterker. Har mer eller mindre bestemt meg for en Palmer Fat50.Har lest masse bra om denne forsterkeren. Det jeg har hørt av lyd klipp har vert veldig overbevisende, den har omtrent alle fungsjoner jeg kunne tenkt meg :)

og den er en reinblods røramp, med tilogmed rør dreven effectslope, da må det vel være bra:) Planenen er også og ta med en palmer pdi-06. Dette er en dummy load som gjør om effekten fra forsterkeren til varme slik at man kan få kvassere lyd på lavere volum :)

Men sitter å klør meg i hode :P skal jeg gå for comboen eller fleske til med et stack..? Comboen har en emminence gourvernor som har en følsomhet på helle 102 db, med femti watt under panseret gir jo dette et ganske bra headroom vil jeg tro :) Men tenker likevel på om og jeg ikke skal gå for head + 2x12 kabinett :P

Er ikke bekymret for at jeg ikke får nok volum med comboen.. Men har på følelsen av at før eller senere kommer ønsket om noe større

og likker ikke tanken på kombo + kabinett

Jeg har fra før av en Fender mustang 2 som er krem som øvings forsterker. Da har jeg jo allerede en kombo som er relativt lett og dra med seg..

Men hvordan er det med recording..? Er det likke lett og ta opp med 2x12 som 1x12..? Har forstått det slik at vanligvis blir det brukt små forsterkere til opptakk og det at den fungerer bra i studio er en nødvendighet

Ampen kommer nå førløbigt kun til å bli stående på gutteromet( Det er overkill ja) Men jeg skal på fhs til høsten og da blir den nok flittig brukt i samspill og i studio.. Tror nok jeg har plenty med comboen da også, men jeg tenker på framtida og vil kjøpe noe som jeg kommer til og ha i lang tid uten og bytte ut

Men vist komben er kraftig nok for de jeg noen ganger kommer til å trenge så er det vel kanskje like greit og gå for den..?

Venligst hjelp meg.. Dette går ut over nattesøvnen min LOL

Edited by Yostone

Gå for topp hvis du føler for det. Kan jo også mate på med topp og et bra 1x12 kabinett, ingenting feil med det :)

Ja kanskje ikke så dumt å gå for 1x12. Fant ut at Palmer har noen hendige 1x12 kabinett. Disse kan man ta vekk bakenden på for og redusere volumet med 9db. I tilleg får man de med emmincene fdm høyttaler. Disse har en vribryter for og øke motststanden i høyttaleren og lyden reduseres 9 db til.. Ikke bruk for attunator da :) Penger spart.. Får jeg bruk for mer kraft kjøper jeg heller bare et til kabinett senere :)