Web Analytics
Jump to content

Elektrisk Trommesett til studio

Soundmannen

Recommended Posts

Det kommer jo an på standarden du er ute etter. Har ikke prøvd DTX500, er det en etterkommer av DTXplorer? DTXplorer er eneste Yamaha-settet jeg har prøvd, og det var helt greit, men ikke noe mer enn det. Et par tusen opp i pris får du det billigste av de fornuftige settene til Roland, og jeg ville heller gått for det. Da får du mesh-head (stoff og ikke gummi) på skarptromma, noe jeg synes gir en bedre spillerespons, og antakeligvis bedre lyder. Klatrer du opp til 11k så får du Roland TD9K med mesh-heads på samtlige trommer, større pad på gulvtam og enda bedre lyder, men her kommer det jo an på hva du er ute etter. Om du ikke har noe nært forhold til trommer, og bare skal ha for å øve og leke så er Yamaha-settet helt flott, men skal du ha noe mer enn det må du nok enten høyere opp i DTX-serien til Yamaha eller over på Roland. (Men styr unna det kompakte HD-1-settet til Roland, da er Yamaha en mye bedre idé)

Som sagt; mitt stalltips er Roland TD-4K (7000 hos Sound1). Det fungerer litt bedre enn greit, og er verdt prisforskjellen opp fra DTX500. Sjekk evt ut DTX700-serien, om det er noe man kan få for samme pris som TD-4K så kan det være verdt et forsøk :)