Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Fender jazz bass


oldskoolstuff

Anbefalte innlegg

Var på tur til en større musikkforhandler for å sjå,kjenne og lukte på litt godsaker :) .

Har alltid hatt litt fobi når det gjelder Fender,har liksom aldri vorte bitt av Fender feberen,men..

i det siste har eg begynt å få sansen for Jazz bassen så no skulle dette testes.

Prøvde først ein MIM jazz ,ein standard..... Det føltest veldig rett.Etter ei stund i prøverommet henta eg ein Squier Jazz. Den spelte eg ikkje lenge på,for det kjendest ikkje rett ut.Vart rett og slett litt skuffa ,sjølv om eg veit at den er i nedre prissjanger.Anyway..... Ut vart det henta ein US Jazz bass,no skulle forventningene skje fyllest.....

Det var den ikkje ,den gav meg ingenting,var nok like bra som MiM ,men eg syntest ikkje den sto til prisforskjellen.

MiM hadde nok vorte den som hadde reist med meg... :D

Berre litt tankespel så ikkje puss Fendermafiaen på meg....

Spelte samme riffa på alle og gjennom ei Mark Bass topp og 210 kab.

Kom gjerne med tanker og følelser ..... :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bassisten jeg spiller sammen med har en dritfet "boutike" Vigiere bass, men velger nå allikevel å bruke en US Fender Jazzbass til vårt konsept.

Han sier: Back to basic, og det finnes ikke noe bedre. Det var i sin tid hans sønn som kjøpte bassen, men faren har altså overtatt. Det sier litt for meg hva en Jazzbass innehar av kvaliteter! .......Ok! litt image også, da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man snakker med bassister som har spilt i en del år, og der kanskje "utstyrssuget" kanskje har roet seg litt, finner man ut noe. Disse folka har gjerne vært med på møbelbass- hypen, hatt basser med 5-6-7-8 strenger, de har eid sine dyre basser av mer eller mindre custom- versjon, så finner du noe felles hos ganske mange. Hvis man skal ha e bass som "bare funker", kanskje ikke verdens beste, men altså- de funker til "alt", og kutter fint i miks og så videre og så videre, så ender mange opp med en Jazz av en eller annen type igjen. Problemfri bassgitar for folk som vil ha noe som virker.

En helt annen forklaring er jo at de begynner å bli senile og går i barndommen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man snakker med bassister som har spilt i en del år, og der kanskje "utstyrssuget" kanskje har roet seg litt, finner man ut noe. Disse folka har gjerne vært med på møbelbass- hypen, hatt basser med 5-6-7-8 strenger, de har eid sine dyre basser av mer eller mindre custom- versjon, så finner du noe felles hos ganske mange. Hvis man skal ha e bass som "bare funker", kanskje ikke verdens beste, men altså- de funker til "alt", og kutter fint i miks og så videre og så videre, så ender mange opp med en Jazz av en eller annen type igjen. Problemfri bassgitar for folk som vil ha noe som virker.

En helt annen forklaring er jo at de begynner å bli senile og går i barndommen.

Kjente meg igjen helt til du begynte med senilitet og gå i barndommen :P Jeg er nå på enkelt og greit 2 P/J Basser, en med EMG (bare volum kontroller) og en med Sadowsky elektronikk (selve bassene er ikke mer fancy en "delebasser", og jeg trenger overhodet ikke mer enn det, men jeg har vært gjennom min del med "fancy greier".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd di fleste fender basser, og ente opp med Fender Jaguar bass. Har enda ikke prøvd en bass som jeg synes er bedre en denne, så du bør abselutt prøve den! Har jazz bass hals, men litt større kropp. Spiller di fleste sjangere og slap-er mye, og den er helt perfekt for meg iværtfall. gi den en sjangse!

Har den i hvit.

http://www.guitar.com.au/guitars/bass/fender/bass09/products_/prod_images/basses/addtl_images/0259505500v1_axl.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en MIM Fender Jazz Deluxe femmer, som jeg kjøpte og oppgraderte for å ha som nummer 2/backup bass i tillegg til Warwick'en min. Endte opp med at den er jamnbyrdig med Warwicken og vel så det :D Har skrevet litt om det i denne tråden. Den har blitt et fantastisk instrument som glatt matcher en USA Fender, i tillegg til at den er mye mer fleksibel lydmessig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.