Web Analytics
Jump to content

Første låt i band

€piphone

Recommended Posts

Hey folkens, første gangen jeg titter innom her. Vi i bandet har laga ei låt vi lurte på om å få litt respons på. Den er spilt inn på ett svett gutterom, med singstar-mikkene til lillesøstra, men det er altså låte jeg lurer på, ikke innspillinga ;D

Vi er bare to i bandet, Vokalist/Gitarist og Trommeslager.

Vi hører på RHCP, og RATM, og prøver og la oss inspirere derifra.

Enjoy

http://youtu.be/yPeY-bbt49g

• Like 1

Hej och välkommen :) . Det hörs att ni har fått inspiration från RATM, kanske litt väl mycket? Näeh, jag tycker att det var skönt och charmigt. Efter att ha hört den här låten så skulle jag gärna kunna tänka mig att höra några till, bra inspelade, sånger från er (jag vet att du inte vill ha kommentarer på inspelningen, men). En sak som behöver jobbas med är vokalen. Det krävs MYCKET attityd för att grejen ska funka. Men kör hårt, grabbar, och säg till när ni har flera låtar :) .

Hehe, takker for god respons. Jo, kan se at de er litt mye RATM der, menmen..

Hva med vokalen? Er det håp eller bør vi satse på å skaffe en ny? Nå skal det sies at det bare er blitt tatt en sangtime, og har ikke mye erfaring fra før.

Edited by €piphone

Synes det var kult jeg. Synes ikke innspillinga var så værst heller. Hørt mye dårligere innspillinger enn dette.

Som TUFFTUFFTUFF sier så trengs det helt klart å jobbe med vokalen, men det er absolutt potensiale i den stemmen du har. Om du ønsker å bli bedre, er villig til å jobbe en del med å bli bedre og ikke forventer attitude overload i stemmen om 2 måneder så er det bare å kjøre på, men vær forberedt på at det tar tid å utvikle en god sangstemme, men en god sangpedagog kan effektivisere prosessen en hel del. Jeg begynte så smått å synge for 9 år siden, samtidig som jeg begynte å spille gitar, og det er først nå de siste par årene jeg har sett på meg selv som en høvelig god vokalist, og jeg har fremdeles mye å jobbe med før jeg er virkelig god. Det skal sies at jeg var tilnærmet tonedøv når jeg begynte å synge, har ikke lagt veldig mye energi i ting før nå de siste par-tre årene, og har aldri tatt en sangtime i hele mitt liv. Jobber du hardt og tar sangtimer så vil det nok gå mye fortere, men ikke forvent mirakler.

Men ja. Du har potensiale, og om du har lyst til å bli bedre så kjører du på selv. Det å synge i band er den beste motivasjonen for å jobbe med det. Lykke til!